Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
Skrevet

Har fått gjort en del idag, lagt opp ny 2x4 kvadrat kabel til bensinpumpene, montert 2 nye bensinfilter, samt gjordt klart for 2 8mm rør fram. Det viste seg at det lå et 8mm lufterør fram som ikke var i bruk, tok dette i bruk til bensinrør.

Har sandblåst litt på frontstykket og lagt på grunning, samt smurt litt tectyl på noe småtterier under bilen bak som jeg sveiste i forrige uke. Har også fått inn stort sett hele delskinnsinteriøret :D

Nå mangler jeg stort sett kun motor!!!

x8s8g3gte59ybomfk01e.jpg

Skrevet
Har også fått inn stort sett hele delskinnsinteriøret :D

Ska du ikke lengre ha "racing" stola framme?

Jo har det, men resten er 0211 anthrazit med delskinn dørsider. Må ha bøttestøler ellers sklir man ut av setene.

Skrevet
Ser bra ut. Hva mater de to pumpene?

Har original fødepumpe i tanken. 12mm slange fra den og ned til et T stykke som videre går til hver pumpe. Hadde det slik med walbro pumpene og, fungerte knall!

Skrevet

slik kjørte jeg med gamle motoren 350hk. kun org preface mate pumpe og en stk walbro, det virka greitt foruten piruetter for da fikk den luft..

Forsøkte på samme måte nå med nye motoren, samme pumpa i tanken men med en ny 044 under. Dette gav seg i benken når vi kom til 5000rpm mistet brått trykk et stykke før 400hk på navene.

Jeg vet ikke om det er mate pumpa mi eller 044'en som streiket, men virker det for deg er jo det bra

Skrevet

Hmm, matepumpa skal jo kun mate fram til hovedpumpa siden hovedpumpa ikke klarer å suge når det er luft i slangen? Når slangen er fylt med bensin får man jo hevert effekt, og da trenger man jo ikke fødepumpa. Kan det ikke være noe annet som gjorde at du ble plaget?

Hvis jeg har kun 15-20 liter igjen på tanken kan den suge luft ja, men over 20 er det ikke noe problem heldigvis.

Skrevet

Det skjedde brått når vi kom opp i effekt,men syns de va en anna lyd i 044en etterpå, så mulig den fikk noe rusk i seg,men de virka rart det også.

har lagt opp større rør frem nå og en dw 301 i tank så får se hvordan det blir

Skrevet

Eg hadde original pumpe i tank når eg bremsa 527hk i motor, null problem...var når eg kom på bane att det blei problem, no når eg skifta til kraftigere pumpe i tanken har eg ikkje hatt problem etterpå...

Skrevet
Eg hadde original pumpe i tank når eg bremsa 527hk i motor, null problem...var når eg kom på bane att det blei problem, no når eg skifta til kraftigere pumpe i tanken har eg ikkje hatt problem etterpå...

Fikk du problemer når du hadde lite bensin på tanken, eller hele tiden?

Skrevet

Fikk du problemer når du hadde lite bensin på tanken, eller hele tiden?

Heile tida men eg TRUR det var original pumpa som var gammal og sleta, lagde ein del lyd :)

Skrevet

I ren kjedsomhet har jeg vasket alle rutene innvendig og utvendig med ruterens.. Har også kjøpt ny bensintrykkregulator, Turbosmart Fpr 1200 som tåler etanol.

th9ato969jcxutym101u.jpg

Kjøpte også plutselig en ny cross (i vår) 2004 Rm250 2-takt :D Denne river skinnet av pølsa!

hw45dk6xbxh6d319layb.jpg

Skrevet

Etter en kjapp samtale med Cylmo idag, viser det seg at jeg har fått montert feil veiv IGJEN! Dette er heldigvis ikke min feil, men står fortsatt uten motor. Trenger en m21b24 smidd veiv. Får muligens en slik av en ildsjel jeg kjenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...