Gå til innhold

Fjusking/kutting når motot blir varm. M20b25 turbo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen kutter å fjusker når den blir varm. Skiftet plugger, men til ingen nytte. Har nettop ohm"et pluggledningene og alle viser 5,7.

Men ledningen som går fra coil til fordeler viser 1,8 ?? Hvor mye skal den ledningen ver ?

M20b25 snik turbo

Takk for svar :)

Skrevet

Har skiftet coil og ledningen fra coil til fordeler nå. Forsatt samme kuttingen :(

Bilen går helt fint når den er kald, men med en gang bilen blir i driftstempratur begynner den å "kutte" på jevn gass. Vist eg har gasspådrag kommer den igjenn. Går helder ikkje på tommgang etter driftstemratur ?? :/

Skrevet

Kjøpte plugger på bilstasjonen, sa eg skulde ha NGK BP7ES. Mannen i kassen gjikk inn i en tennpluggtabell og gav meg noen DENZO plugger med samme spesifikasjoner. Banket gapet til 0,5 før eg satt dei i ;)

Skrevet
okei :) hvis pluggene fortsatt er bra så er det vell bare å utelukke plugger også, og jeg er ingen turbospesialist så da vet jeg ikke :P

Ja pluggene er fine :)

Skrevet
Byttet du til nye orginal pluggledninger da?

Også ville jeg nok gått for NGK uansett.

Har ikkje bytta pluggledninger. Har ohmet alle og dei såg bra ut, utenom ledningen fra coil til fordeler. Byttet den i biltema ledning kun for å teste, ingen forskjell. Men det kan vel ikke ver pluggledningene siden bilen kutter på ALLE sylinderene åå jevn gass når den blir varm ?

Skrevet

Har du tilgang til luftmassemåler ville jeg prøv å skiftet den.

Hvis du tør ofre den kan du også prøve å justere den selv?

Men nå vet ikke jeg hvordan det ser ut hos deg med den pustehjelpa da

Skrevet

Hadde for lenge siden en 525 med M20 motor. Datasprut (haltec) og ringet blokk som ble kjørt på 1,2 bar (benket til 320 hk ett eller annet på 1 bar).

Den begynte og fuske etterhvert, og byttet plugger uten hell, og byttet pluggledninger/coil med nye ledninger i metervare.. Funka ræva det også. Testet med orginale pluggledninger fra en annen bile bare sånn for og ha gjort det, og den ble faktisk bra med dem.

Derfor vil jeg si at du burde gi dem ett forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...