Larsemann82 Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Skal jeg bare følge boka eller anbefales det å bruke annet lufttrykk? (Hvis ja: Hvorfor?)
todleif Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Dekktrykk er jo avhengigt av dimensjonen på dekka. Er den oppgitt på bilen med den dekkdimensjonen du har, so følger du den. Blir det litt skeivslitt pga feil lufttrykk, so justerer du lufttrykket
Larsemann82 Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 225/40-18. Står vel 17" som orig. i vognkortet. husker ikke dim i farten.
todleif Skrevet Juni 9, 2011 Skrevet Juni 9, 2011 Da skal du ha litt høgare lufttrykk enn 17" Antagligt rundt 2,7-2,8 bar.
Larsemann82 Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Skrevet Juni 9, 2011 Er klar over det, men ser at noen på forumet her snakker om å bruke annet dekktrykk enn det som står beskrevet i boka eller på bilen. Er ikke så gira på å kjøre med høyere trykk da bilen er stiv nok fra før:) Men hvis det å kjøre med foreskrevet trykk gir ujevn slitasje, er jo det litt ugunstig.
aasnesen Skrevet Juni 9, 2011 Skrevet Juni 9, 2011 Eg bruka det dekktrykket som er oppgitt ved full bil og bagage. På dei dekka eg bruka (225/40-18 framme og 255/35-18 bak) slite da rimeli jamt...stivt so bein, men da må nesten bli slik ska ein få slitt dekka jamt. Har jo litt å sei ka veibane du kjøyre på og..eg kjøyre på stortsett veiar med masse hjulspor, so kantane vil slitast meir då...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå