Bmwray Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Hei! Har en 1999 520ia som jeg merket her om dagen at den småfjusket litt når den var kald, første 2-3 min også gikk det fint. Men nå helt plutselig begynte den når den var kald igjen også stoppet den på tomgang 2 ganger når bilen skulle rygges ut og når jeg sto i Drive på tomgang. Noen som har vært borti det samme? Hva kan være årsaken her?
Bmwray Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Skrevet Juni 9, 2011 Den går på tomgang lavt også plutselig stopper den. Hvordan merker jeg at pluggene må byttes? Kan det være luftmengdemåler?
Mikael-B Skrevet Juni 9, 2011 Skrevet Juni 9, 2011 Ta diagnose. Plugger og luftfilter kan også være en grei ting å bytte hvis du ikke har gjort det før eller ikke vet når det er gjort sist. Billigst og enklest. Mest sannsynlig vil du få feil på en eller begge kamsensorer siden du har M52TU. (Regner med bilen din er etter 9/1998 siden du sier 1999 mod.)
Bmwray Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Skrevet Juni 9, 2011 Ja, byttet pluggene og luftfilteret i dag og nå gikk den helt fint. Det var nok kansje problemet. Pluggene som satt der har nok ikke vært byttet på lenge, men den lille glødepinnen i midten så ikke så veldige nedslitt ut, hvordan ser man om pluggene er slitte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå