kvaand Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Kjøpte en 320D i fjor. Ikke lenge etterpå merket jeg at den lugget/gikk ikke jevnt ved lett gass pådrag. Etter å ha rengjort EGR 2 ganger (som hjalp ca 48 timer) fikk jeg beskjed om at turbo slapp igjennom olje. Skiftet turbo og veivhusventil og da var det vellstand i ca 6 måneder, til jeg fikk tilbake problemet. Den ble veldig ille etter bare noen dager. Kjenner jeg mister litt motorkraft når gassen holdes i ro (bare for å holde bilen i gang) Når jeg da trykker inn gass pedalen kjennes det ut som om bilen må "svelge" unna før den kommer. Tok en totalkoding av bilen og den ble bra i noen dager. Fikk beskjed om at det ikke var mer olje i innsug enn hva som var vanlig. Skifte av ventilkåpa var neste steg......Har en følelse av at det ikke vil hjelpe. Noen forslag..? Erfaringer...? Den har rullet 115' nå.
0-100 på 2sek Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Håper noen har kjennskap til dette problemet Vi er to med samme problem nå.. Håper på svar:)
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juni 9, 2011 Skrevet Juni 9, 2011 IOM at turbo var nedsotet, har du sjekket om katalysatorene/partikkelfilter er nedsotet? Lurer på hvordan dere klarer å sote ned turboen? Praktiseres det daukjøring over høyt nivå der du kun prøver å kjøre med lavest mulig turtall og drivstofforbruk?
kvaand Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Skrevet Juni 9, 2011 Turbo kastet olje var beskjeden. Intercooler, EGR, innsug osv. ble renset ved turbo bytte. Daukjøring..? Ikke akkurat. Har ikke sjekket kat og part filter.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juni 10, 2011 Skrevet Juni 10, 2011 Om turbo har kastet olje er det en stor sannsynlighet at katalysatorene/partikkelfilteret er sotet igjen. Når folk har hatt turbohavari og oljen siver gjennom turboen må i verste fall intercooler, EGR, innsug og eksos renses eller byttes. Så jeg holder en liten knapp på eksosen.
badsha Skrevet Juni 10, 2011 Skrevet Juni 10, 2011 Har akkurat samne oroblemet som deg... Finner heller ingen feiø hos bmw:(
Paul77 Skrevet Juni 10, 2011 Skrevet Juni 10, 2011 Dette sliter jeg og med. Akkurat samme symptom på min 520d 2006 modell. Har byttet veivhusvent. dieselfilter, LMM (som etter nulling av gamle verdier hjalp litt), samt renset EGR. Ingen feil ved diagnose, så nå gir jeg snart opp kjerra... Virker som om problemet kommer mer når bilen er god og varm.
kvaand Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Skrevet Juni 10, 2011 Har en følelse av at problemet er større ved høyere utetemp. Mulig løsning kan være å blokkere egr. på eksos siden. Men da blir det vel en haug med feilmeldinger..?
Paul77 Skrevet Juni 10, 2011 Skrevet Juni 10, 2011 Jeg har prøvd å blokkere.. Satte inn en restrictor med 7mm hull i for å redusere eksosmengden til egr, men det hjalp ikke på min hvertfall..
badsha Skrevet Juni 10, 2011 Skrevet Juni 10, 2011 på min skjer det av og til at jeg mister kraften ved at jeg svinger litt eller kjører på en dump, du kjenner på en måte at kraften er ikke der den skal være..
kvaand Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Skrevet Juni 10, 2011 Neste steg var å sjekke luftmengdemåler. Skulle koble i fra kontakten og høre om motor endret gange. Hvis den gjorde det var den gåen. Neste var å få de til å tvangs regenerere part. filter. Noe de kunne gjøre.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juni 13, 2011 Skrevet Juni 13, 2011 Om du ble fortalt av verkstedet at du skal dra ut kontakten til lmm kan du begynne med å finne deg et nytt verksted. Hvertfall om de sier dette etter at du har hatt bilen inne til feilsøking hos dem. Hadde de i det hele tatt anelse om hva de driver med ville de kunne målt seg frem til om lmm fungerer slik den skal.
kvaand Skrevet Juni 15, 2011 Forfatter Skrevet Juni 15, 2011 Så sant. Skal iallefall gå for en regen. av part. filter neste fredag.
Paul77 Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Noen som vet om gåen lambdasonde kan forårsake denne nykkingen? Jeg har prøvd å regenerere partikkelfilteret også på min uten hell.. Heller mest mot at det er en sensor som klusser. Er det andre sensorer enn evt. lambda som kan føre til sånn fjusking? Vil en gåen lambda bli avslørt ved enkel diagnose, eller må det en annen test til får å sjekke denne?
kvaand Skrevet Juni 24, 2011 Forfatter Skrevet Juni 24, 2011 Regen av part filter i dag. Får se om det hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå