kevin1982 Skrevet Juni 9, 2011 Skrevet Juni 9, 2011 Jeg skal bygge om bilen til min sambor fra 1,9l til M52b20. og vet jeg må bytte calipere bak, skiver, klosser, mellom aksje, radiator, eksos og hjernen. men er det noen her som vet om jeg må bytte ut hele el nette. eller om det er samma kobling fra hjernen til 1,9 til hjernen til M52 motorn
kevin1982 Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Skrevet Juni 9, 2011 hvordan får du dette godkjent? Lett. Bare å bytte de delene som en 320 bruker. Karosseriet og alt annet enn det jeg har nevnt er likt ifra 1,9 til m52 motor. Jeg har nettopp godkjent min e39 fra 520 og til 528 og da tenkte jeg å sette inn 520 som sto i e39 inn i e46 Jeg er bare litt usikker på el nettet på bilen. Men blir det problemer byttet jeg alt. Godkjent hos biltilsynet skal det væra.
bmwmann24 Skrevet Juni 9, 2011 Skrevet Juni 9, 2011 huff å huff... Om du sku klare å få start på dette, så får du ikke dette godkjennt.. 1.9= rekke4 - 2.0= sekser... Det heter så fint at den nye motorens vekt kan ikke overstige den originale sin.. Bunnpanna di passer vel strengt talt ikke i e46. Om motorkontaktene ser like ut så kan jeg nesten garantere at det ikke passer! jeg har plagdes med at kontaktene passer, men ledningene går ikke til riktig plass i kontakt (skjønner?) Og hva med nøkkelkodinger? ews å startsperre? e46`n din har jo en coil å seksern har vel seks.. ingenting blir vel å passe..
bmwmann24 Skrevet Juni 9, 2011 Skrevet Juni 9, 2011 Beklager min pesimisme, men dette prosjektet tror jeg ikke blir særlig bra:P Men for all del lykke til:) Det står respekt om du faktisk greier det.
rel0ad Skrevet Juni 9, 2011 Skrevet Juni 9, 2011 du får ikke godkjent bil med 4er som er bytta til 6er. pga av vekt, sorry mac
jensemann23 Skrevet Juni 9, 2011 Skrevet Juni 9, 2011 hmm, jeg har hørt rykter om ast enkelte biltilsyn faktisk godkjenner dette fortsatt... Jeg godkjente min 318 med M50b25 men da hadde jeg søkt før 1.1.2008
Tara Skrevet Juni 9, 2011 Skrevet Juni 9, 2011 Spørs an på motoren du skal bruke i E46n, m52 vanlig er enkel vanos og kom aldri org med E46. M52Tu kan du bruke og er dobbel vanos.. Er mye enklere for godkjenninga, husk også at motor må være nyere enn bilen Du kan klare å få godkjent dette, men da må du fikse og trikse mye. Som feks fjeren AC osv for å lette på vekta, husk at du ikke kan overstige vekta som står i vognkort.
baremats91 Skrevet Juni 9, 2011 Skrevet Juni 9, 2011 detta er da fullt mulig, er tross alt ikke store vektforskjellen på en 4'er og en 6'er, om du legger fram riktig dokumentasjon til BT får du det godkjent, samt at du har en bra søknad
kvammis Skrevet Juni 9, 2011 Skrevet Juni 9, 2011 Ingen regler som sier at ikke nye motoren kan veie mer enn gamle. Det eneste som begrenser vekten, er vektene bilen er typegodkjent med. Altså: Foraksel, bakaksel og totalvekten som står i vognkortet til bilen din. Holder du deg under dette med full tank bensin, spylerveske, olje, kjølevann. 75kg i hvert sete, er det greit.
bmwmann24 Skrevet Juni 11, 2011 Skrevet Juni 11, 2011 jeg har selv hatt en lang drakamp om ombygg, Ikke kom å fortell meg at motorens vekt ikke har noe å si... JEG ringte BMW Tromsø-Arendal Bmw Norge gir ikke ut godkjenningspapirer lenger, hadde du bygd om fra f.eks 2.0-2.5 så er det mulig å få det godkjennt. Men, så har jeg hørt om noen som faktisk har fått rega om bilen sin.. noe sier meg at det er forskjellige regler i landet.. patetisk
kvammis Skrevet Juni 11, 2011 Skrevet Juni 11, 2011 jeg har selv hatt en lang drakamp om ombygg, Ikke kom å fortell meg at motorens vekt ikke har noe å si... JEG ringte BMW Tromsø-Arendal Bmw Norge gir ikke ut godkjenningspapirer lenger, hadde du bygd om fra f.eks 2.0-2.5 så er det mulig å få det godkjennt. Men, så har jeg hørt om noen som faktisk har fått rega om bilen sin.. noe sier meg at det er forskjellige regler i landet.. patetisk Rart at jeg får bygge om til v8 i bilen min som hadde 6er da Sto ingenting i svaret på min søknad om at den nye motoren ikke kunne veie mer enn den gamle Søknaden min ble behandlet av en av de som er høyere oppe i sfoor.. Har forøvrig heller aldri sakt at motorens vekt ikke har noe å si.
kevin1982 Skrevet Juni 11, 2011 Forfatter Skrevet Juni 11, 2011 For å svare flere av dere angående om dette går igjennom. jeg har fått svar og klar signal om å bygge. det er helt riktig at BMW Norge ikke gir ut godkjenning lenger eller noen bmw forhandelere. bmw forhandlere har ikke noen myndighet. men det sier ikke at det ikke får det godkjent for det. det er bare litt mer papir arbeid og noen flere tlf. BT har egentlig ikke noe myndighet å stoppe deg. så lenge dere får papirer fra TUV Nor. får dere også klar signaler fra BT. så enkelt er det. og har man alle papirene og bygge mest mulig orginalt. så går dette igjennom. i og med at jeg har fått klar signal å bygge av BT så er ikke noe ploblem. bare å ta en teknisk kontrol når jeg er ferdig. og vise bilen og papirene. bygg mest mulig orginalt hvis fram allt TUV papirer eller at porduktene er E/CE merket. men som BT sa til meg når jeg godtkjente e39 min med større motor. når folk begynner med det Ebay greine sitt. da setter vi oss også på bak beina. kjøp orginalt eller med TUV papirer. så går alt i orden. E merket produkter trenger man ikke vises eller få godkjent. PS. for å svare litt mer om ombygging. hvis jeg vil kan jeg sette i en 3liter rekke sekkser. pga karosseriet fra 1,9l til 3l er like. man må bare bytte noen deler som bremser og driverk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå