Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Sitter uorginal kamsensor på bilen min. Hadde 2 av samme type der den ene var deffekt, nå jeg bytta om ble den stramma for hardt og subba borti kammen så det ble gjennomslag i den. Den er forsåvidt grei, MEN så kommer det som er hode bryet mitt her. Jeg kobla til en orginal bmwsensor, men denne hadde ikke samme type kobling så jeg måtte dra ledninger i mellom uten at den funka. Tok da ut snsoren og signal ledingen og lot 5v og jord være koblet til. Når jeg da holdt den mot en skrue på motoren målte jeg motstand. Kobla den til motoren igejn og dro den rundt til tanna på kammen stod foran sensoren. Ikke noe motstand. tok den ut og prøvde mot skruen, fortsatt ikke noe å måle. Den er altså helt død. Gjorde det samme med en sensor til. Første gangen jeg målte fikk jeg motstand, men prøvde en gang til og heller ikke noe signal.

Har jeg finni 2 måter å knekke en sensor på? Hva kan de skyldes at de virker helt fint fram til jeg kobler bort ledningene og prøve på nytt igjen?

Hilsen Trond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...