Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Min e39 humper/rister i rundt 30-40 km/t og litt rundt 100. Utrolig irriterende. Kan virke som om det kommer fra venstre fremhjul.

Det virker som jeg kjører på ujevnt underlag med "dumper" selvom veien er helt fin. Merker ikke noe til vibrasjoner i rattet ved nedbremsing. Heller ingen ulyder. Dekkene er nylig balansert så tror ikke det er dette heller. Jeg lurer da på om noen kjenner til dette problemet? Kan det være "kast" i hjullager om dette er mulig? Noen spesielle foringer som kan være synderen? Kan slitte dempere resultere i et slikt problem?

Å dra på svensketur i sommer med dette problemet blir slitsomt. Jeg setter stor pris på alle forslag :)

Skrevet

ta også sjekk foringer, fjærer styrstag kule, om det er noe slakk i det osv. sjekk om caliperen sitter fast og presser klossene imot. avbalanser det dekket for sikkerhetskyld en gang til hvis det er fra fremhjulet og det rister så skal det jo riste i rattet og...?

Skrevet

Typisk e39 med felg/dekk pakke som inneholder ett eller flere dekk med minimalt av unøyaktighet opp og ned om du skjønner.

Får lett balansert disse rett i henhold til maskinens tall, men på bilen er ikke opp ned kast noe man får bort sånn uten videre uansett hvor mye man avbalanserer.

Skrevet

Det er ikke felg det er prat om, men dekk. Og om du har ubalanse i et hjul, er det ikke dermed sagt at det oppfører seg likt i alle hastigheter.

Det er gratis å bytte om på to hjul, så det lønner seg å prøve.

Skrevet

Urunde dekk er desverre vanlig,spesiell dekk av den billigere sorten,prøv å bytt om som foreslått over her,hvis humpingen har flyttet seg mer til passasjer setet så er det dekkene,har du samme feil med vinterdekk så er det muligens slitt kardang,bakerste cv joint går som regel tørrt for fett,da vil du etterhvert få stygge metalliske klonk som kommer å går og veldig vibrasjon i hele bilen.

Skrevet

Takk for gode svar! :-) Jeg vil sette på vinterfelger i dag så får jeg se om problemet ligger i dekkene. Kan stemme dette, med tanke på at jeg valgte billigste sort dekk. Hvis ikke må må jeg vel sette meg inn i hvilke foringer som kan være årsaken, som etter det jeg har forstått kan være mange.

Skrevet

Du får det ikke i forbindelse med bremsing? Kan muligens være bærearmen din på den aktuelle siden. Men da merker du litt i rattet også. På min kjentes det ut som hjulet falt av til slutt.. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...