jakobm5 Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 Clutchen som er orginal i e39 m5 er vell kjent for å tåle lite.. Min begynner å bli slitt.. Hva er å anbefale som tåler litt;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oberland Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 http://www.turnermotorsport.com/BMW-E39 ... -kits.aspx kansje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Juni 11, 2011 Share Skrevet Juni 11, 2011 eg kjøre jbracing alu svinhjul for m5 dog org diameter på 240mm. sachs race engineering forsterket trykkplate og org lamell enn så lenge, blir sikkert byttet ut med en bedre når eg får meer power i bilen, men eg kjøre jo bare en 540. men skulle tro det skulle holde greit på m5en din også. det kitet ovenfor var ikke så værst pris på faktisk heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oberland Skrevet Juni 12, 2011 Share Skrevet Juni 12, 2011 Men er ikkje sikker på om det passer alle årsmodeller!?!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 Ver obs på at om du bytter svinghjul til et skikkelig så får du slik rattling fra girkassen, men dog får du mye heftigere gass respons. Jeg har kjørt en E39M5 med ESS kit og SPEC clutch/svinghjul pakke. Den pakken var så lett at bilen stoppa av og til når jeg f.eks skulle snu og rygge og slikt. Jeg kan ikke si 100% om det var svinghjulet som gjorde det, men eier av bilen bytta i hvert fall tilbake til orginalt svinghjul og ny orginal clutch. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fdl Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 Jeg har montert en ny m5 e39 clutch på min e34 540 med e39 540 6 trinns girkasse. Jeg har ingen problemer med å få clutchen til å glippe. Hadde forventet at den skulle tåle en del mer enn den gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jakobm5 Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2011 Jeg har montert en ny m5 e39 clutch på min e34 540 med e39 540 6 trinns girkasse. Jeg har ingen problemer med å få clutchen til å glippe. Hadde forventet at den skulle tåle en del mer enn den gjør. ja det er det jeg har problemer med også,,ved litt aktiv kjøring og vist jeg vil ha den ut i 2 kan den glippe,,,iriterende og høres domt ut og den tåler heller ikke mange sånne glipper før den tar kvelden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fdl Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 Jeg har montert en ny m5 e39 clutch på min e34 540 med e39 540 6 trinns girkasse. Jeg har ingen problemer med å få clutchen til å glippe. Hadde forventet at den skulle tåle en del mer enn den gjør. ja det er det jeg har problemer med også,,ved litt aktiv kjøring og vist jeg vil ha den ut i 2 kan den glippe,,,iriterende og høres domt ut og den tåler heller ikke mange sånne glipper før den tar kvelden... Lukter sinnsykt svidd etter at den har glippet. Kan umulig være bra for clutchen. Jeg trodde at en m5 clutch skulle tåle litt hard kjøring/herjing, men det gjør den tydelig vis ikke. Jeg vurderer å gå til innkjøp av en Spec clutch, nærmere bestemt denne: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SPEC-Clu ... 27b62201f3 Denne skal tåle 560Nm. Vet ikke om den passer din girkasse, men vil tro den skal tåle litt herjing i 2-gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå