stingrs Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 har da kjøpt meg en 316ia sedan grå 91 modell til en 7000 kr såg den låg ute på nettet til en billig penge og med mye utstyr! eneste problemet var motoren som gikk på 3 sylindrer,en ventil var ødelagt,bilen var kjørbar (kjørecomputer,cruisecontroll,klimaanlegg,4xel.vinduer osv... ringte til eieren og han sa bilen var rustfri og alt av utstyr var i orden på bilen hørtes for godt ut til å være sant! noe d også var...for når jeg kom for å se på den var d første jeg så rust...rustbobler rundt om..det var dårlig lakkert flekkvis med sprayboks og alle jekkfestene var dårlig reparert med sparkel,så regner med at det er opprustet de også også viste det seg at det ikke var d utstyret som selgeren sa det var..det var bare elektriske vinduer framme(førersiden fungerte ikke) det var ikke klima anlegg eller kjørecomputer(den lille men selger sa det var full kjørecomputer) osv osv...men det var jo synd å dra så langt også dra tilbake tomhendt så jeg kjøpte likegodt bilen! så handelen ble gjennomført og jeg begynte turen hjem...men det sku visst ikke bli så "morsom" tur hjem heller...for 1 kilometer etter at jeg dro så begynte bilen og koke! var såklart tom for vann..det var det første...så gikk turen videre, og 5 mil hjemmefra så gikk såklart motoren så jævlig til helvete!! tenkte jeg skulle dra bilen hjem da i d minste...men da kom jeg på at å dra automat uten at motoren går fungerer jo såklart ikke... + at batteriet var dødt! nei så da måtte jeg sette fra meg bilen dr å dra hjem uten noe annet en 1 stykk bil med ødelagt motor for 7000kr 5 mil hjemmefra!!!!! kjempehandel...neste dag måtte en kamerat hente den på bilhenger..det kostet meg 2000kr extra... men bilen kom hjem tilslutt å da begynte jeg og en kamerat på motorbytte kjøpte meg en 318 til 2000 kr og fikk byttet motor og alt såg ut til å gå bra helt til vi skulle fylle på olje på girkassa...fikk ikke på mengden olje samme hva vi gjorde og prøvde...da viser det seg at vi har montert konverteren feil på girkassa så det ikke kom olje inn i den! enda mer faen ...snakket med en som er ekspert på automat kasser og han sa at i verste fall så har jeg ødelagt pumpa i girkassa og da blir det 1000+++ der også ...virkelig en ulykkesbil! men jeg gir ikke opp motet og skal få en bra bil ut av den igjen! har idag plukket ned girkassa igjen og kassa skal bli sjekket iløpet av neste veke bilder og mer updates kommer iløpet av morgendagen
stingrs Skrevet Juni 12, 2011 Forfatter Skrevet Juni 12, 2011 da har jeg ribbet ferdig delebilen også tok ned hele bakstillingen sto på supersport senkesett 60/40 med dempere som jeg tenker å montere senere tenkte jeg skulle legge ut bilder men får dem ikke lagt inn fra mobilen uansett så er planene framover å først få bilen kjørbar også gjøre den klar til eu kontroll
stingrs Skrevet Juni 12, 2011 Forfatter Skrevet Juni 12, 2011 motorbytte in progress automat med sportsknapp! tviler på at d utgjør stor forskjellen front demontert arbeidsplassen! ble mye rot med 2 motorer og skifte over ledningsnett osv. delebilen bakstillingen på delebilen bakstilling ribbet delebilen ilag med s4 min det andre prosjektet mitt interiørbytte eu og div
stingrs Skrevet Juni 15, 2011 Forfatter Skrevet Juni 15, 2011 skal legge ut bilder av bilen sånn den står nå senere og girkassa etter at jeg har spylt den ren den blir levert til sjekk/overhaling idag
stingrs Skrevet Juni 25, 2011 Forfatter Skrevet Juni 25, 2011 bilen sånn den står nå interiør..skal vekk med setetrekket ja rust! dette er på alle hjulbuer og på dørene..dårli lakkert med sprayboks for og skjule rust... motorrom/motor skal shines opp etterhvert noe tribal mønster som har hvert på panseret tidligere b for bmw...SKAL VEKK
stingrs Skrevet Juni 25, 2011 Forfatter Skrevet Juni 25, 2011 ja da er automatkassa kommet tilbake fra reparasjon! måtte bytte oljepumpa,heldigvis bare den som var ødelagt ! kom på 2000kr tilsammen:) så da er det bare å få tid til å montere kassa i bilen igjen,må også først bytte simringen bak svinghjulet for det var litt oljelekkasje derifra er bare 5 dage igjen til ferie i en halvannen måned så da regner jeg med det blir mye skruing for å få bilen kjørbar å få den eu godkjent skal pøse på med mye bilder og updates framover
eeikenes Skrevet Juni 25, 2011 Skrevet Juni 25, 2011 Kjekt kose prosjekt Men, hvorfor kjøpte du deg ikke ei manuell kasse mens du hadde alt ute?
stingrs Skrevet Juni 25, 2011 Forfatter Skrevet Juni 25, 2011 ja det er bare for å ha noe å skrue på vart så sugen på et lite prosjekt så nei har alt liggendes til å bygge om til manuell fra delebilen jeg demonterte men tenkte på morro skyld å ha bilen automat siden den er det originalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå