bjornivar Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Hei jeg får ikke start på bilen min. Fikk problem med bilen for noen uker siden med at den ikke startet, byttet batteri og ladet det opp, men det var bare maks 2-3dager så var det strømfritt. Så byttet jeg nylig børster og spenningsregulator da den gamle ladet dårlig (12,89v) Nå har jeg ladet batteriet opp til 12,7v og bilen vil ikke starte. (Jeg får bare start ved bruk av startkabler eller booster-funksjonen på ladderen). Kommer en eller flere klikkelyder fra startmotoren når jeg slår på tenningen, samtidig som lysene i dashboardet blinker i takt. Jeg vet ikke om det har noe å si, men ABS lampen har begynt å lyse. Når jeg vrir nøkkel et hakk tilbake og prøver å starte radion greier den ikke å starte opp, begynner bare å blinke før den slår seg av. Er for øvrig ikke antydning til liv i spilleren når jeg setter på tenningen Kan det være noe annet en starteren som er gåen? Bilen er en 325ia 91mod
C.Therese Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Prøv å bytte batteriet ditt. Hvor høy spenningen er betyr ikke så mye, det som betyr noe er hvor mye strøm det klarer å levere. dersom det ikke klarer å holde på strømmen eller på anna måte er gåent så får du de symptomene. Edit: Sorry, fikk ikke med meg i farten at du hadde byttet batteri, men var det batteriet nytt? Dersom ja så kan diodene i dynamoen din være gåen, da "lekker" strømmen ut den veien slik at batteriet blir tappet, men da får du også et svakt ladelys mener jeg.
MrTurkish Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Har et samma problem på en annen bil nå , har ikke noe med batteriet å gjøre som jeg også har lagt merke til, så er det svakt ladelys! For mg virker det som om det er dynamoen 100 %
bjornivar Skrevet Juni 12, 2011 Forfatter Skrevet Juni 12, 2011 Hei og takk for kjapt svar. Var nettop ute og satte i det gamle batteriet som jeg hadde ferdigladet. Når jeg satte det inn funket det som bare det! Litt dumt er det jo at jeg nok har ladet det nyinnkjøpte batteriet for hardt slik at det er det som er blitt ødelagt, menmen.
C.Therese Skrevet Juni 13, 2011 Skrevet Juni 13, 2011 Dersom batteriet er nyinnkjøpt så leverer du det selvsagt inn igjen og får et nytt eller pengene tilbake, tviler på at du har klart å koke det. Det hender det er feil med nye batteri også
C.Therese Skrevet Juni 13, 2011 Skrevet Juni 13, 2011 Har et samma problem på en annen bil nå , har ikke noe med batteriet å gjøre som jeg også har lagt merke til, så er det svakt ladelys! For mg virker det som om det er dynamoen 100 % Min erfaring med svakt ladelys, "er diodebrettet", mål ladingen bør være 14,6V +/-, dersom den ligger vesentlig lavere sjekker du børstene bak på dynamo, dersom de er ok, ville jeg letet opp en brukt dynamo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå