Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei... jeg er en helt ny BMW E60 eier og er helt ny i forumet..så først og fremst vill jeg hilse til alle ;)

Jeg vill koble dvd spiller i min E60 så guttungen kan sitte i ro når jeg kjører. problemet er at jeg hater synlige kabler.. å trekke kabelen frem til sigaretttenneren foran er ikke noe synes jeg.

Er det noen som vet om det finnes noe ledig bak i bagasjeroomet hvor jeg kan hente inn 12 v fra.

det finnes 2 stk koblinger som bare ligger der når jeg fjerner dekslene på sidene. den ene på venstre siden har konstant 12 V til og med når bilen er slått av. og den på høyre siden der batteriet oxo ligger er det ikke noe liv på. ( 2 små hunn plugger)

jeg tenkte at jeg ville bruke den ene av de der jeg måler 12 V men har ikke lyst å ha 12 v hele tiden på denne dvd spilleren.

er det noen der ute som har koblet noe lignende og som kan gi meg litt hjelp=

Takk på forhånd ;)

Skrevet

Jeg skal lage en DIY ikke så lenge, jeg venter på deler fra BMW. Idea er å lage en 12 v plugg for DVD eller kjøleboks. Jeg skal kople sammen med en rele' som figur viser. BMW selger 12v output som denne:

fxy9t3jnvwttctqumoh4.jpg

koplekjema.

17y668lpr0be7vw5z7b2.jpg

Skrevet

dette ser jo greit ut...jeg er bare litt redd for å få noen feilmeldinger etterpå hvis jeg begynner å koble og rote bak i der...denne ignition source kan man trekke den for.eks fra baklyset?

Skrevet
dette ser jo greit ut...jeg er bare litt redd for å få noen feilmeldinger etterpå hvis jeg begynner å koble og rote bak i der...denne ignition source kan man trekke den for.eks fra baklyset?

Nei!

Du finner en ledig sikring fra sikringhuset som gir strømm når du vrir på position I. Jeg vet ikke hvordan E60 er, men på min E39 er sikringhuset rett over batterien. Du får feilmelding, hvis du kopler på baklyset.

Skrevet

det var det jeg trodde.... jeg får se litt rundt og se om jeg kan finne en løsning..har veldig lite kjennskap med slike koblinger og sikringer..men takk uansett ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...