Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en BMW 523 e39 1997 mod gått 242000.

Bilen bruker ca 1 liter olje pr. 1000km. Vet at folk kaller dette for innføre standeren til BMW. Men det er jo enkelt å greit for møyje.

Når eg starter bilen så kommer der møyje hvit røyk. Tipper det er ventiltetningene som er blitt dårlege.

Er der nogen her som har skiftet ventiltetninger på denne typen motor? Kan eg bare sette trykkluft på i sylindrene for å holde oppe ventilene å så skifte? Eller må eg av med kam og kjede? Evt heile toppen?

Skrevet

Om jeg ikke er helt ute å sykler så vil eksosen bli blå om ventiltetningene må skiftes. Hvit røyk tyder på gåen toppakning eller sprekke i toppen. Har du sjekket kjølevæska?

Skrevet

Ja det var mye olje.

Jeg har samme bil ,97 mod 523iA. Har kjørt den ca 12.000 km siden jeg kjøpte den og oljen på peilepinnen har gått fra full til 3/4 full.

Skrevet

Jeg har ikke peiling på dette her, så jeg kaster ut et spørsmål til noen som har.

Kan tett veivhusventilasjon føre til symptomer som trådstarter erfarer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...