Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bilen min har startet med fjusking noen ganger, da stopper bilen helt å dra, det bare smeller i eksosanlegget og det går ikke å få den opp på turtall. på tomgang går den helt fint men så snart jeg gir gass bare smeller det i eksosanlegget å den går ikke opp på turtall. stopper jeg å starter bilen igjen går den normalt igjen alt fra 10 sekund til flere km. det kommer og går litt med andre ord, noen som har tips til hva det kan være? har prøvd å koble fra lmm og da går den ikke jevnt på tomgang eller noe så virker som den er i orden

Skrevet

Kan jo være luftmengdemåleren din som spiller deg et puss. Går an å koble av kontakten for så å kjøre litt. Er det ingen endring så er det ikke den...Finnes også en elektronisk duppeditt som styrer gasspedalen. Ofte at den også lager slike problemer.

Siden det smeller i eksosen...for begge deler gir feil blanding.

Skrevet

ganske sikker på att det ikke er lmm sia bilen ikke blir slik da jeg koble den av, men kan jo gjøre att det blir helt feil blanding kanskje, men den går helt fint på tomgang, og det er litt kjett for det kommer å går noen ganger kan den fjuske litt, andre ganger går den ikke fremover i heletatt for jeg får ikke dratt den opp på turtall, men kan faktisk virke som det er verst når motoren er under belastning i oppoverbakker

Skrevet
ganske sikker på att det ikke er lmm sia bilen ikke blir slik da jeg koble den av, men kan jo gjøre att det blir helt feil blanding kanskje, men den går helt fint på tomgang, og det er litt kjett for det kommer å går noen ganger kan den fjuske litt, andre ganger går den ikke fremover i heletatt for jeg får ikke dratt den opp på turtall, men kan faktisk virke som det er verst når motoren er under belastning i oppoverbakker

Der har du jo et ganske sikkert tegn på defekt LMM da.

Ellers kan det være lambda.

Skrevet

Oi ser den kunne tolkes litt feil, det jeg mente er att om jeg koble av lmm så oppfører den seg på annet vis enn da dem fjusker, koble jeg av lmm går den opp å ned på turtall på tomgang, men er som

Noenlunde kjørbar.. Derfor virke det ikke som det er den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...