noekult Skrevet Juni 13, 2011 Share Skrevet Juni 13, 2011 Jeg og bestekameraten min planlegger impulstur til Nürburgring for 24-timersløpet om 2 helger (23. - 26. juni). Vi tenkte å være der fra fredag 24. til til søndag 26. Har ikke mye erfaring med planlegging av turer i utlandet selv, henger meg som regel bare på. Ideelle hadde kanskje vært å flydd ned til nærmeste flyplass og leid bil. Så brukt bil mellom hotell/hostell og bane, også lever bilen på samme flyplass før tilbakereise. Ikke sant? *Finnes 'ringen på navigasjonsanlegg? Hva slags koordinater eller addresse drar man til? *Hva anbefales av hotell/hostell? Jeg vet at det sannsynligvis vil være umulig å finne hotell eller hostell i nærheten (+/- 50 km. går fint ann) nå, men ofte er det noen som har et (dobbelt)rom ledig. *Hvilken flyplass er nærmest? Er det den med Ryan Air? *Finnes det anbefalinger av leiebilselskap? Hadde selvsagt vært gøyest med noen som har BMW i stallen Troooor vi leide 525i E61 fra firma som heter Sixth (?) sist gang (2006). Har ikke superstrengt budsjett, men trenger ikke fint hotell, stor og fin bil osv. Setter virkelig pris på all hjelp og tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 Han eller noe, går det vel fly til, mere det er nermest. Går Rainer fraTorp vet jeg. Hotel den helgen, ja. Da burde du sette deg ned å finne det. Her et et hotel, jeg kan andbefale: http://www.am-tiergarten.de/index.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2011 Sittet og knota som F med det her og fikk en grei turist/bilgærning plant til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 Nå har jeg hørt det også. Planlegge impulstur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar84 Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 Nå har jeg hørt det også. Planlegge impulstur +1 hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2011 Hehehehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet Juni 15, 2011 Share Skrevet Juni 15, 2011 fly til Hahn, og ta leiebil derfra. Ikke så langt å kjøre til ringen. Du finner nok en POI med ringen, eller du kjører til Nürburg. Finner det sikkert på gps som en by eller noe. Skal du ha bmw er sixt best å satse på, men de har ikke lenger fri km, så droppa dem tvert jeg da, og du er ikke garantert BMW. Leier du f. eks en 1-serie kategori bil, kan du like så godt få alfa romeo eller Auda. Tidligere spurte jeg alltid om de hadde en 5er inne når jeg møtte opp, men fikk alltid en A6. Jeg villle satsa på Europcar. De har fri km og helt greie priser. Eller du bestiller via Autoeurope.com. Er som regel billigst, men ikke forvent noen Bmw. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juni 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2011 fly til Hahn, og ta leiebil derfra. Ikke så langt å kjøre til ringen. Du finner nok en POI med ringen, eller du kjører til Nürburg. Finner det sikkert på gps som en by eller noe. Skal du ha bmw er sixt best å satse på, men de har ikke lenger fri km, så droppa dem tvert jeg da, og du er ikke garantert BMW. Leier du f. eks en 1-serie kategori bil, kan du like så godt få alfa romeo eller Auda. Tidligere spurte jeg alltid om de hadde en 5er inne når jeg møtte opp, men fikk alltid en A6.Jeg villle satsa på Europcar. De har fri km og helt greie priser. Eller du bestiller via Autoeurope.com. Er som regel billigst, men ikke forvent noen Bmw. Har Sixt droppa fri km?? Hvor ser du det? Fikk først småpanikk da jeg leste det du skrev, da vi skal overnatte i Dusseldorf først natta (tenkte det ville blitt for døvt i Nürburg sentrum på fredagskvelden), så i Nürberg på lørdag og søndag etter racet drar vi direkte til Frankfurt og prøver å finne på noe der - på mandag kjører vi fra Frankfurt til "Frankurt" Hahn for å levere bilen på flyplassen der og ta flyet hjem. Blir endel km.! Så så jeg på nettsiden til Sixt (Germany) og så at bare 30 km. er inkludert, men at de tar 0,6 euro per km etter det! Haha, holdt på å få angstanfall Gikk så til e-post bekreftelsen, og der står det: Edit: Ser at det står "sample vehicle"... Får bare krysse fingra for at vi får BMW, da... Faen a, vil ikke ha no Audi-grevling.... Ser at C-klassen og Cadillac står oppført i samme klasse, så det er litt håp... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet Juni 15, 2011 Share Skrevet Juni 15, 2011 hvis du leier av en Sixt BMW Premium forhandler får du BMW, men disse finnes bare i noen byer og ligger i forbindelse med BMW Niederlassung osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juni 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2011 OK. Vi skal plukke opp bil fra Düsseldorf. Da vi plukka opp E61 i 2006 var det fra Hahn. Får nå se, bare det ikke er forhjulstrekk så er jeg fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet Juni 16, 2011 Share Skrevet Juni 16, 2011 også fått bmw noen ganger, men ofte blir det Auda a6. men får som regel 3 liter diesel versjonen med 233 hester, så går jo greit nok.... En gang fikk jeg også a6 allroad, 4-hjuls trekk er jo også gøy av og til..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juni 16, 2011 Share Skrevet Juni 16, 2011 Lei en varebil, da har du overnatting i samme pris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet Juni 16, 2011 Share Skrevet Juni 16, 2011 Lei en varebil, da har du overnatting i samme pris +1 eller bare lei en campingbil. Gjorde det en gang vi var på rundtur i sørtyskland. Genialt og morsomt. www.adac.de har gode tilbud på campingbiler..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juni 16, 2011 Share Skrevet Juni 16, 2011 Fredagskveld i Düsseldorf er iallefall ikke feil.. Bortsett fra at det kan bli vanskelig å kjøre bil dagen etterpå.. Altstadt kalles ofte verdens lengste bardisk, og det er ikke uten grunn. Nok av fristelser der.. God tur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juni 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2011 også fått bmw noen ganger, men ofte blir det Auda a6. men får som regel 3 liter diesel versjonen med 233 hester, så går jo greit nok.... En gang fikk jeg også a6 allroad, 4-hjuls trekk er jo også gøy av og til..... Når du sier det, så husker jeg en BMW-venn av meg klage på det samme. At de fikk Audi A6 i stedet (nedtur, sa han ). Men i år pastet han bildebekfreftelse (screenshot) av F10 Touring på Facebook, må nesten spørre han hvor han leide den! Lei en varebil, da har du overnatting i samme pris +1 eller bare lei en campingbil. Gjorde det en gang vi var på rundtur i sørtyskland. Genialt og morsomt. http://www.adac.de har gode tilbud på campingbiler..... Så litt på bilder/video av campingplassen der, akkurat samme greia som på festivaler. Nå er turen en "one off experience" og noe jeg kan tenke meg å se en gang, så det blir neppe aktuelt å tenke på det samme - men på andre events så vil jeg klart vurdere det Fredagskveld i Düsseldorf er iallefall ikke feil.. Bortsett fra at det kan bli vanskelig å kjøre bil dagen etterpå.. Altstadt kalles ofte verdens lengste bardisk, og det er ikke uten grunn. Nok av fristelser der..God tur Hehehe, vi er begge avholds så det går nok fint Har knapt tid til å dra ut på byen, mye annet som MÅ sees og oppleves (skal til Ringen for første gang)! Men til dere som har vært der før, hvor er det best å stå for å se på biler som kommer kjørende? Jeg tror billettene inkluderer tribuneplass på GP-banen, men det er jo kjedelig med en gang bila har kjørt fra startstreken der (husker F1 i Hockenheim ved målstreken, zeeeeeoowwwww zeeeeeooooowwwww beskriver hele det løpet hehe). Tenkte å ta noen bilder så kommer nok til å gå endel rundt for å finne bra spots å stå på! Og finnes det mye turist/suvenir-stæsj å kjøpe i Nürburg eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå