Frazzy Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 Har problemer med at bilen går opp til maks varme etter 10-15min kjøring.. Har prøvd å lufte systemet flere ganger, uten at det hjelper.. Merker også at det kommer litt hvit røyk/litt vann bak eksos (lukter også litt kjølevæske).. Motoroljen ser ganske fin ut.. Har byttet kjølepumpe for ikke så lenge siden, og etter lufting 2-3 ganger så har det ikke vært noe problem med at motoren går varm, før nå.. Evt om dette skulle vært toppakningen hvordan vil ca pris være på å bytte den? Og om isåfall det værte skulle ha vært skjedd at toppen har sprukket/gått skeiv (uten at jeg kan forstå at det har skjedd), hvor mye vil det d ca koste? Takk for hjelp og konstruktive svar!
KKise Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 Har du sjekket at termostaten åpner som du skal ? Om den er defekt kan du lufte å bytte vannpumpe så mange ganger du bare vil, det blir 0 sirkulasjon om motoren går varm.
Frazzy Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Skrevet Juni 14, 2011 Nei, har ikke sjekket termostaten noe særlig.. Skal ta og skifte termostathus/termostat i dag, og se om det hjelper noe på.. Håper det ikke er noe værre enn det..
Frazzy Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Skrevet Juni 14, 2011 Oljen ser ganske bra ut, ingen forandring der fra normal.. MODELLEINFO Merke: BMW Modell: 3 Serie (E36) Typ: 320i Registreringsår: 1995-1999 TYPEINFO Karosserikode: E36 Motorkode: M52-B20 Motoreffekt: 110 MOTORDATA Drivstoff: Bensin Motorkode: Slagvolum: 1991 Effekt: 110 Enhet: Saknas CO2 utslipp: 0 dB: 1/min:
C.Ellingsen Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 Ville tro det var toppakningen din som er gåen. Reis til et verksted eller noen som har god peiling på bil så finner de nok ut av det for deg
Frazzy Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Skrevet Juni 14, 2011 Ny observasjon: Har nå prøvd å lufte motoren en god del ganger, og tatt noen veldig små turer, bare for å fått litt varme i den.. Hver gang jeg får luftet den tom for luft, og teiter til luftventilen samt lokket for påfylling, så begynner det etterhvert og bygge seg opp trykk i begge slangene som går fra/til radiator gjennom termostathuset. Den nedre slangen som går fra radiatoren til termostathuset er helt kald (samt at radiatoren er helt kald), mens slangen som går fra termostathuset og inn igjen på radiator blir meget varmt.. Samt at varmen fra varmeapparatet forsvinner.. (Den står på full varm/trykk under lufting) Syntes også det kommer mer hvit røyk etter jeg har teitet til,enn hva det kom når jeg hadde luftingen åpen osv.. Om dette gir noe bedre svar for bedre vitende
Margido Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 Er det trykk i slangene når motor er blitt kald etter kjøring da?
haawaii Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 prøvd å lufte på kald motor? det her skjedde med min når jeg prøvde å lufte på varm motor... men ikkeno hvit røyk i eksos da...
Frazzy Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Skrevet Juni 14, 2011 Trykket går vekk i slangene når bilen har stått i ro og blitt kald igjen.
Forbiss Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 Reis på et verksted og få dei til å co-teste kjølevæska di. Høres veldig ut som toppakning.
Frazzy Skrevet Juni 15, 2011 Forfatter Skrevet Juni 15, 2011 Da var termostat & termostathus byttet, bilen luftet 2-3 ganger og alt fungerer 100% etter en lengre testtur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå