PM.Hagadøkken Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 Skal prøve å få instrumentpanelet mitt til å fungere sammen med ledningsnettet på s38b38 motoren min.. Vet at det er en stikker fra instrumentpanel på e30 som skal på ledningsnettet originalt, men hva gjør man nå som jeg har byttet motor? Må man koble ledningene inn på noen på ledningsnettet på motoren? Evnt. hvilke ? Mvh. Pål Marius
PM.Hagadøkken Skrevet Juni 16, 2011 Forfatter Skrevet Juni 16, 2011 Noen som forresten også vet hvor man kan finne koblingskjema for å tilpasse de i e30?
Kristian H. Foss Skrevet Juni 16, 2011 Skrevet Juni 16, 2011 Du kobler deg inn på kontakten i sikringsboksen. Jeg søkte litt rundt på nettet, men de koblingskjemaene jeg fant stemte ikke helt med virkeligheten mener jeg å huske. Vi fant ut det meste selv, det er veldig enkelt da det er bestemte farger på ledniger. Meget lett om du kan basic bruk av multimeter.
PM.Hagadøkken Skrevet Juni 16, 2011 Forfatter Skrevet Juni 16, 2011 ja , det skjønner jeg, det er det alt gjort.. men funker instrumentpanelet da?
Kristian H. Foss Skrevet Juni 16, 2011 Skrevet Juni 16, 2011 Ok, missforsto deg litt. Ja det meste skal funke, jeg har vanntemp, turtall oljetrykklampe og ladelampe i orden.
PM.Hagadøkken Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 okei, høres bra ut..men originalt sitter det en svart boks på luftfilterboksen, med en stikker med 4 ledninger på.. Map-sensor ? og hva gjør dere med innsugsluftsensoren?
Kristian H. Foss Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 okei, høres bra ut..men originalt sitter det en svart boks på luftfilterboksen, med en stikker med 4 ledninger på.. Map-sensor ? og hva gjør dere med innsugsluftsensoren? Borret hull i konfilteret og monterte lufttempsensor der med tetning. Den andre må jeg sjekke opp. Mulig magnetventil?
PM.Hagadøkken Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Aha:) Mulig.. det som er er at nå¨r jeg har strekt opp ledningsnettet i bilen, så ligger kontakten til denne inni ved hjernen osv.. en svart firkantet boks med noen hull på.. Kan minne mye om en mapsensor,men mulig du har rett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå