Gå til innhold

Vegvesenet: En servicestasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk sist uke endelig, etter en del om og men, beskjed om at bilen var godkjent ombygd. Det var bare for meg å levere inn vognkortet så skulle jeg få tilsendt et nytt.

Idag fikk jeg en ny beskjed: Bilens totalvekt var 40kg over, og dermed ikke godkjent. Ut med anlegget sa han. Det blir jo samme som om jeg skulle hatt bagasje prøvde jeg, tar like mye plass også. Men det ville han ikke høre på. Full tank skulle det også være.

Hva er dette for en anstalt da!? Jeg ha levert papirer stemplet med BMW som sier at alt er likt og vektene hadde de for hånden på begge bilene. Likevel henger de seg opp i slikt flisespikkeri.

Det er DU som har 40kg for mye avsluttet jeg...

Skrevet

Er bare sånn det ER.

Kan ikke folk bare skjønne det og vise bilene når de er innafor regelverket istedet for å krangle og klage hele tiden.

Ikke ta det personlig, men hvor skal de sette grensen hvis de skal tillate noe som er utenfor regelverket da ?

Skrevet

Hvorfor fortelle meg i første omgang at alt var i boks? Vegvesenet skal være en servicebedrift, men av og til er den totalt fraværende. Noen ganger kan det brukes skjønn fremfor å følge et A4-mønster for å komme frem til samme resultat... Går man til Evje- eller Arendal- trafikkstasjon er de som regel imøtekommende og hjelpsomme, men setter du foten inn på Kristiansand- trafikkstasjon er alt du får en kølapp, gnagsår, sure blikk og følselsen av å være et undermenneske. Opphev monopolet!

Skrevet
Er bare sånn det ER.

Kan ikke folk bare skjønne det og vise bilene når de er innafor regelverket istedet for å krangle og klage hele tiden.

Ikke ta det personlig, men hvor skal de sette grensen hvis de skal tillate noe som er utenfor regelverket da ?

han hadde vell vist bilen når den var innenfor, og bilen ble godkjent. men til slutt fikk de bare for seg at bilen var 40kg for tung. av og til har jeg lyst til å gå til rettsak mot vegvesenet, for det er mange der som ikke følger reglemanget riktig. og det må vi svi for. latterlig av vegvesenet sin side, de burde kanskje begynne å holde kurs så ALLE følger reglene på riktig måte og ikke den måten de selv tror er riktig, men er helt motsatt av det som står i reglemanget

Skrevet

Såklart ikke bra hvis de godkjente den for å så gå tilbake på det..

Men tviler på de hentet vekten ut fra løse luften, står nok tillat totalvekt i vognkortet og det må de og han rette seg etter eller få ny typegodkjenning.

Skrevet

Enkel løsning kan vel vere å "lure" bensinmåleren til å vere full og kjøre inn med tom tank. Er sikkert nokon som kan hjelpe deg med det. Kan vere litt surt vist dei vil sjekke tanken - men er jo ikkje din feil at måleren er feil.

Skrevet

Hehe... Mye festelige forslag her :P Tenkte på dette med tankmåleren faktisk, men kom plutselig på at den befant seg under anlegget. Hehe... Så da var det bare å sette igang. Mye ekstra arbeid for en slik tulleting, men vil bare bli ferdig med hele greia nå. Få det ut av verden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...