Kristian H. Foss Skrevet Juni 16, 2011 Skrevet Juni 16, 2011 Har S38 motor i min E30. Motoren har fungert helt perfekt i over et år nå, men plutselig vil den ikke varve mer en typ 4,5-5000rpm før den dør helt ut. Går helt ok på delgass, lave turtall og vanlig kjøring, men klarer ikke full belastning. Jeg vet at LMM er defekt, så den er lei på kald tomgang, men dette skal vel ikke påvirke motoren på høye turtall slik min motor oppfører seg. Selvfølgelig kan jeg ikke feilsøke så mye på dette før LMM er skiftet, men det er ikke så lett å få tak i ny del. Da tar jo dette litt tid å finne ut av, ikke morro midt i sesongen. Tok ut alle pluggene for kontroll, alle er hvite. Da skiftet jeg bensinpumpen for å utelukke den, men desverre ingen forskjell. Redd jeg skal brenne stempler og ventiler. Når LMM er defekt har jeg lært at styreenheten kjører nød-modus og feter opp blandingen, da kan ikke jeg skjønne at jeg får hvite plugger. Skal skifte LMM når jeg får tak i ny, plugger og bensinfilter. Hele spørsmålet jeg lurer på er egentlig om noen her inne har opplevd noe av det samme på S38 før? Åpen for alle tips. Snart Gatebil på Rudskogen nå, så dette er litt frustrerende. EDIT: Kan også legge til at problemet er også der på fullgass rusing av motoren.
Joachim_M5 Skrevet Juni 16, 2011 Skrevet Juni 16, 2011 Må bare spørre, har du sjekka luftfilteret ditt? Grunnen til at jeg spør er at den M5'en jeg hadde, som Anders (Jaas) har nå, den møtte veggen når den fikk turtall, samt at den ble ruskete på tomgang når den ble varm. Da sjekka vi omtrent alt vi kom på, men ingen av oss neper tenkte på luftfilteret.... så når Anders fikk nappa av filteret så blei den i storform igjen!
Kristian H. Foss Skrevet Juni 16, 2011 Forfatter Skrevet Juni 16, 2011 Hehe, er slike ting man kan brenne seg på. Jeg skal prøve selv om jeg har mine tvil. Går helt normalt på tomgang på varm motor, men hender motorer oppfører seg ulikt så må nesten teste.
Kristian H. Foss Skrevet Juni 16, 2011 Forfatter Skrevet Juni 16, 2011 Funket ikke desverre. Møter veggen helt, så fort jeg går av gassen så kommer den igjen. Nesten håpløst å prøve noe mer før LMM er i orden. Noen i Akershus som kunne latt meg prøvelåne en tur?
Joachim_M5 Skrevet Juni 16, 2011 Skrevet Juni 16, 2011 Jeg hat en lmm du kan få kjøpe hvis du trenger. Edit: glem d, såg at det var til 3,8 du trenger.
Kristian H. Foss Skrevet Juni 25, 2011 Forfatter Skrevet Juni 25, 2011 Gjorde et forsøk på å lodde sammen tråden i lmm i dag, etter litt knoting så fikk jeg den på plass. Monterte tilbake i bilen og startet opp, da var den helt fin på kaldstart, nå virker motoren helt frisk på tomgang og kald motor, så dette hjalp mye. Dette er nok ikke optimalt. Men bilen kutter enda fordet, skal prøve ny lmm så fort jeg får fatt på en. Noen i Akershus som kunne tenkt seg å la meg prøve en lmm?
Kristian H. Foss Skrevet Juli 3, 2011 Forfatter Skrevet Juli 3, 2011 E30 Andreas var så grei å lånte meg en lmm i går, det gjorde susen gitt.E30 ble helt frisk igjen. Om noen har en lmm så skrik ut.!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå