titansølv Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Har siste tiden opplevd at bilen 2003 mod 520i e60, har vært tom for strøm. Mulig at ettermontering av en Blaupunkt tha 555 har med saken å gjøre, men antar batteriet er dårlig (7år). Har nå kun fått start med jumpstarter. Bruk av likretter over natten (på polene i motorrommet) ble ikke vellykket. Etter en lang kjøretur kunne bilen igjen starte uten starthjelp. Oppgraderer stereoen nå og vil anta det er gunstig å ha et kraftigere batteri. Kan få et 108 amp batteri til 1900kr fra mitt lokale verksted. Er dette greit eller vil jeg kunne oppleve problemer? Det står originalt et 85amp der. OG: Kan lav spenning på batteriet være årsaken til at airbagfeilkoder kommer opp igjen selv etter feilkodene blir slettet? Tenker at de under hver oppstart får for lav spenning og gir beskjed til hjernen om dette.
Bonden Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Når du bytter batteri må det registreres via bmw tester av et eller annet slag, eller så vill ikke dynamo begyne å lade slik den skal ,da styreenheten /dynamo har tilpasset lading etter det dårlige batteriet du har hatt ,bytter du størelse på batteriet må det legges inn også.
LarsBMW Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Skifta batteri på 04 E60 for et halvt år siden. Ikke vært noe problem. Satt i standard org batteri.
wagon Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Byttet nylig på min E60, der stod det 110ah originalt... Satt ett på 100ah, kostet vel ca 1500 via meca. Holdt også i 7 år.
titansølv Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Verkstedet kunne programmere inn det nye batteriet, så da peiser vi bare på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå