jegharbmw Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Hei. Vil først bare få på det rene at jeg er nærmest tilbakestående når det kommer til bil. Menher kommer mine to problem som jeg har med min97-mod 520i 1. oljelampe. oljelampen min lyser når jeg står på tomgang og ved ellers lavt turtall. idet jeg gasser til over 1000 rpm så forsvinner lyset. Oljen er det rikelig av på motoren. Dette skjer ikke alltid, motoren må gjerne være litt varm, les kjørt en stund. 2. Sentrallås og temperaturmåler. Lurer kanskje på om disse probleme henger sammen til en viss grad. Temperaturmåleren klikker innimellom, når jeg kjører på "humpete" vei, hull i veien osv. regner med at dette kommer av en løs kontakt. Men noe som også skjer er at når det er varmt ute.(over 15 grader kanskje, har ikke nøaktige tall på dette) så virker ikke sentrallåsen. dette er som regel på formiddag(ettermiddag hvor det er varmt. låsen kan fungere på morgene, for så å ikke fungere på ettermiddag til å fungere på kvelden igjen. muligens at dette også har noe med en løs kontakt et sted. og da er spørsmålet, hvor kan denne kontakten sitte? og husk, jeg er totalt uvitende med bil:p på forhånd takk
hao Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Hei. Vil først bare få på det rene at jeg er nærmest tilbakestående når det kommer til bil.Menher kommer mine to problem som jeg har med min97-mod 520i 1. oljelampe. oljelampen min lyser når jeg står på tomgang og ved ellers lavt turtall. idet jeg gasser til over 1000 rpm så forsvinner lyset. Oljen er det rikelig av på motoren. Dette skjer ikke alltid, motoren må gjerne være litt varm, les kjørt en stund. Velkommen til Bimmer Kan hjelpe deg med første spørsmål. Grunnen til at oljelampa lyser er for dårlig oljetrykk. Det kan være en følge av for lite/dårlig/for tynn olje(viskositet) Det er det rimeligste alternativet. Det andre er at oljepumpa ikke greier å skaffe nok trykk pga at den er slitt eller at motor er slitt så den ikke holder på trykket. Uansett så vil du få høyere oljetrykk hvis du skifter til en olje som ikke blir fult så tynn ved høy temperatur Eks. Hvis du bruker 10w-40 kan du i stedet bruke 10w-30 Her er en link med alternativ oljetyper http://www.castrol.com/castrol/iframe.d ... Id=7066587 http://www.statoil.no/FrontServlet?s=sd ... id=2064443
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå