Haymannen Skrevet Juni 18, 2011 Share Skrevet Juni 18, 2011 Trenger litt tips til en inspeksjon på diverse luft/vacum slanger og hvor disse er plassert. Jeg har skaffet meg en peakseaker diagnose dings( ) og jeg fikk ut feilkoder på begge o2 sensorer og en på after cat o2 sensor. Dette er etter hva jeg har lest på nettet, feil som kan komme viss man f.eks har lekasje i luft/vacum slanger. og ikke alltid defekte sensorer. jeg tror det er lekaskje på bakgrunn av lyden som kommer når jeg gasser og ligger på jevnt turtall under kjøring. hadde vært fint om noen har erfaring rundt plasseringen og kontroll av div slanger og kom med noen tips. For de som evt. er kjent med koder osv så er dette det jeg fikk ut av diagnose pluggen: E3 o2 sensor adaption limit cyl 1-3 E4 o2 sensor adaption limit cyl 3-6 After cat o2 sensor connection cyl 4-6 Diagnose "maskin" som jeg har skaffet meg er av typen peakseaker R5/FCX-3-U. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C.Therese Skrevet Juni 18, 2011 Share Skrevet Juni 18, 2011 Vil si i farten at O2 sensorer er slitedeler på linje med tennplugger og må skiftes innimellom, så det er dessverre liten grunn til å ignorere diagnosetesten dersom programmet du bruker er til å stole på. testen er elektronisk og tar liten hensyn til mekaniske defekter som en lekkasje. Lyden som ikke klinger korrekt i dine ører kan like gjerne skyldes dårlig blanding som en O2 sensor forårsaker da ECU ofte hører og husker siste godkjente signal fra Lambda, og den innstillingen er ikke riktig under alle forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haymannen Skrevet Juni 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2011 tror desverre du har rett:P leita idag og fant null og nix... diagnose dingsen skal kunne stoles på, da denne er ganske populært brukt. får ta å titte litt på sensorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå