Gå til innhold

Vacuum/luftlekasje,og plassering av slanger. Peakseaker


Haymannen
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger litt tips til en inspeksjon på diverse luft/vacum slanger og hvor disse er plassert.

Jeg har skaffet meg en peakseaker diagnose dings( :D ) og jeg fikk ut feilkoder på begge o2 sensorer

og en på after cat o2 sensor.

Dette er etter hva jeg har lest på nettet, feil som kan komme viss man f.eks har lekasje i luft/vacum slanger. og ikke alltid defekte sensorer. jeg tror det er lekaskje på bakgrunn av lyden som kommer når jeg gasser og ligger på jevnt turtall under kjøring.

hadde vært fint om noen har erfaring rundt plasseringen og kontroll av div slanger og kom med noen tips.

For de som evt. er kjent med koder osv så er dette det jeg fikk ut av diagnose pluggen:

E3 o2 sensor adaption limit cyl 1-3

E4 o2 sensor adaption limit cyl 3-6

After cat o2 sensor connection cyl 4-6

Diagnose "maskin" som jeg har skaffet meg er av typen peakseaker R5/FCX-3-U. :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si i farten at O2 sensorer er slitedeler på linje med tennplugger og må skiftes innimellom, så det er dessverre liten grunn til å ignorere diagnosetesten dersom programmet du bruker er til å stole på. testen er elektronisk og tar liten hensyn til mekaniske defekter som en lekkasje. Lyden som ikke klinger korrekt i dine ører kan like gjerne skyldes dårlig blanding som en O2 sensor forårsaker da ECU ofte hører og husker siste godkjente signal fra Lambda, og den innstillingen er ikke riktig under alle forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...