Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei , og på forhånd takk for eventuelle svar....

Bilen er en E39 528ia.

Viskosekoblingen virker grei når bilen er kald. Pittelitt motstand såpass at en ikke greier å snurre den skikkelig...når du gir den et puff , stopper den etter ca.10 cm...

Når motor er varm (oppnår driftstemp etter ca 2 km) greier jeg ikke å stoppe den med en sammenbrettet avis.

Har ikke testet om den går varm på tomgang...liker ikke slike forsøk :-) men sammenligner litt med en 520 jeg har, og der virker det litt annerledes. Der greier jeg å stoppe viften selv når temp måler står i normalmodus.

Hva er "normalt" og hva er "unormalt" i forhold til viskosekoblinger....

Skrevet

Om den har hengt seg opp slik at den roterer hele tiden, vil du ikke merke det i form av overoppheting, men den vil følge motorens turtall og kan som sådan eksplodere ved høyt turtall. Det er ikke uhørt at vifteblader er på vei igjennom panseret på E34 ihvertfall.

Etter hva jeg har forstått skal det være mulig å stoppe dem med en avis ved driftstemperatur, så det kan vel være på tide å skifte.

Skrevet

Plukka av hele dritten....termostaten var satt i med pila ned....skal være opp. Skifta kjøleveske , lufta , skifta kuhlwasser stand sensor , starta opp , kjørte driftsvarm (tok nesten 6 km) viskosen virker helt normal....stoppet den lett med en avis.

Såhhh....dahh såhh

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...