Gå til innhold

Bilder av ødelagte rådelager e36 M3. Noen meninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feilsøkingstråden til forrige eier:

viewtopic.php?f=1&t=181831

c4jr7lt6j9ll14xbjryp.jpg

edixay73qeeolxu4iz70.jpg

r7kxirrs466ujs0tnhg5.jpg

t8huscocq6qosrw5smmg.jpg

Veiven var slitt ned til 49.86 mm på den ødelagte råden, mens naboråden var 49.95mm som sikkert er normalt, da orginalt skal være 50mm.

Motor står ennå i bil, så skal kjøre et brukt fint lager på gamle strekkbolter mens eg kjører motorrens. litt for å glatte veiven før eg monterer nye lagre og litt bare for å se kordan det funker.

Noen tror det vil funke en stund?

Kan dette ha skjedd pga dårlig med olje pga avleiringer/ redusert diameter på oljekanaler? Vil det hjelpe med oljerens?

Og ja... Vet at motor skulle vært ute og veiv skulle vert slipt og alt det der.

Men driter i det akkurat no, motor må startes og bil må testes ellers så blir den bare stående veldig lenge og så solgt.

Når rådebanken kommer igjen blir veiven byttet og motor overhalt eller byttet ut i noe bedre.

Skrevet

:mrgreen:

Hei Begil

Veiven var slitt ned til 49.86 mm på den ødelagte råden, mens naboråden var 49.95mm som sikkert er normalt, da orginalt skal være 50mm.

Bare for å være sikker på at jeg skjønte.......

Lagerbanen var slitt til 49.86 på den ødelagte råden mens lagerbanen ved siden av på den hele råden var 49.95...

Jeg tror ikke det har noe for seg å sette i pent brukt!

Uansett vil du får 9 hundredel-mm i lagerglapp.

Uten å føle meg negativ spår jeg en snarlig død for det nye brukte lageret :D

Regner med klaringene mer eller mindre vil slå det ny-brukte lageret urundt med en gang.

Skulle jeg tippe vil jeg si det mest sannsynnlig banke like mye som det gamle allerede rett etter oppstart.

Ville tro lagerhavariet kom av hardkjøring når kald eller hardkjøring med dårlig olje.....

Eller som du sier selv, innsnevrede oljekanaler så en oljerens tror jeg bestandig har noe for seg, gamle motorer har jo gjerne noen års avleiringer.

Men av bildene å dømme kan vi trygt si du er litt sent ute :shock:

Skrevet

Hei Begil

Lagerbanen var slitt til 49.86 på den ødelagte råden mens lagerbanen ved siden av på den hele råden var 49.95...

Jeg tror ikke det har noe for seg å sette i pent brukt!

Uansett vil du får 9 hundredel-mm i lagerglapp.

Uten å føle meg negativ spår jeg en snarlig død for det nye brukte lageret :D

Regner med klaringene mer eller mindre vil slå det ny-brukte lageret urundt med en gang.

Skulle jeg tippe vil jeg si det mest sannsynnlig banke like mye som det gamle allerede rett etter oppstart.

Ville tro lagerhavariet kom av hardkjøring når kald eller hardkjøring med dårlig olje.....

Eller som du sier selv, innsnevrede oljekanaler så en oljerens tror jeg bestandig har noe for seg, gamle motorer har jo gjerne noen års avleiringer.

Men av bildene å dømme kan vi trygt si du er litt sent ute :shock:

Målene er på selve veiven, råden har eg ikkje målt noe på. Mulig den er slitt også da?

Skal sitte i et brukt lager for å ta di verste ujevnhetene på veiven.(vet ikkje om det har noe for seg)

Så skal det av igjen etter en halvtime eller noe, også på med helt nytt.

Så håper vi det holder til neste år [-o<

Orker ikkje ta ut motoren med det første.

Skrevet

Dårlig til å ordlegge meg selv :D

Tenkte egent veiv... men ja både råden og veiva har vel spor etter lagerskålen.

Skal sitte i et brukt lager for å ta di verste ujevnhetene på veiven.(vet ikkje om det har noe for seg)

Eneste "biilig"-løsningen kunne kanskje være å glatte ut evt striper/merker på veiv/lagerskål og se om du kan bruke såkalt overdim-lager, (tenkte rådelager med innerdim 49.86-90), men du er på tynn is, skal være riktige lagerklaringer.........

Jeg har aldri prøvd det i praksis så jeg ønsker deg lykke til :D

Kanskje en oppdatering etter oppstart.............

Skrevet

Dårlig til å ordlegge meg selv :D

Tenkte egent veiv... men ja både råden og veiva har vel spor etter lagerskålen.

Eneste "biilig"-løsningen kunne kanskje være å glatte ut evt striper/merker på veiv/lagerskål og se om du kan bruke såkalt overdim-lager, (tenkte rådelager med innerdim 49.86-90), men du er på tynn is, skal være riktige lagerklaringer.........

Jeg har aldri prøvd det i praksis så jeg ønsker deg lykke til :D

Kanskje en oppdatering etter oppstart.............

Første overdim er 49.75 :evil:

Er ikkje så nøye, funker det ikkje så funker det ikkje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...