Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer med varmeapparatet/kupevifta i M5'en. Selv om begge klimabryterene står på det kaldeste, så blåser det fortsatt varm luft fra ventilene under dashbordet og de som blåser opp på frontruta. Er det noen som har vært borti denne problemstillingen før? Har hørt noe om at det kan være en varmeveksler som har hengt seg opp...(?)

Hører gjerne fra folk som har opplevd liknende problemstilling, eller som har en løsning på problemet.. ASAP! :)

Skrevet

Jeg har ikke klima, men samme problemet på førerside (bare stuck på kaldluft). Tror det kan være en ventil i varmeveksleren som sitter like bak sikringsboksen i motorrommet som har låst seg. Verdt en titt.

Skrevet

Da har jeg byttet vanneventilen! (del nr 15 på tegningen.)

..men jeg oppdaget når jeg byttet den - at sirkulasjonspumpe (del nr 1) ikke var tilkoplet...

Er det noen som vet om denne er nødvendig eller ikke?

Hvilken funksjon har den?

Denne har da aldri vært tilkoplet i mitt eie. Jeg ser også av tegningen at bilen faktisk er satt opp med 2 alternativer.

En med sikulasjonspumpe der vannet går via slange "2" til sirkulasjonspumpa og videre derfra ut til slange "3".

Det andre alternativet viser at vannet går direkte ut fra vannventilen via slange "16" (slik mitt oppsett er nå...)

kpr7dczhzzi7oa332nge.gif

Kom med innspill! Skal jeg kople inn sirkulasjonspumpa eller ikke???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...