Skuten Skrevet Juni 19, 2011 Share Skrevet Juni 19, 2011 Har et motor problem etter jeg byttet toppen. Det er en 92 e36 m42b18 med e30 topp. Jeg har brukt e30 innmaten siden det ikke var likt. I motor rommet høres den helt fint ut, men med eksosen høres ut som en gammel traktor. Tomgangen er helt normalt. Men så vis jeg ruser den er den virklig dø på gass respons, inni mellom kommer det også smell ut fra luft filter og eksosen, flat pedal da. Pluggene er kull svart, men våtte. Tennings rekke følge har jeg 1342 Løse den på klutsen går heller ikke 2000rpm kubber den. Kan det være feil koblet noe sted? Tenningen er feil? Funker ikke e30 topp på e36? Bilen har stått i ro 1/2 år. Dyser 0,16 ohm og 0,40 til 0,60 volt Coiler 0,6 ohm Banke sensor 0 ohm ? Cam sensor 1280 ohm (ny) Veiv sensor 518 ohm (ny) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skuten Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2011 Ingen som har peiling? Her er et lyd klipp, http://www.speedyshare.com/files/29160487/Opptak.m4a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skuten Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2011 Kan vell ikke være lambasensoren? Har begynt å danse litt på turtallet etter noen min. Da skulle vel den ikke laget slik lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skuten Skrevet Juli 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2011 Hvordan har folk tennplugg ledningene på coilene da? Finner ingen bilder som viser det, har løse coiler på rad. Hvist jeg har ledning nummer 4 helt bakers altså 1234 så starter den ikke, sett på de med nyere mod med en coil pakke har det slikt. Tennings rekkefølgen er jo 1342. Når motoren har godt en 5-10 min så er syl 3,4 varm mens 1 og 2 er lunken på manifolden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå