Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, når jeg begynte å kjøre på jobb virka alt normalt, så da begynte jeg min fine 7mil vei til Oslo. men når jeg måtte stoppe litt opp og komme ned på litt lavere turtall i lavere gir, begynte motoren å hoste litt iblant. sist dette kjedde måtte jeg bytte en sensor, som er på starten av eksosen(husker ikke hva denne het, men de fleste veit sikkert hvilke sensor det er snakk om) og når jeg kom til nesten-stillestående kø, så jeg en veldig liten lampe lyse rødt som sto ca ved 750rpm. noen som veit hva denne er til, og om dette kan være svaret på at motoren jager?

det virker som bilen er kjørebar. når jeg parkerte lot jeg den gå litt og den sto stabilt, men på 750rpm, noe jeg syns er lavt? men den hosta litt iblant også da. noen tips, eller info noen tror kan hjelpe, setter jeg stor pris på det :D

Skrevet

Det er nok lambda du bytta da, hvis du kjøpte en uoriginal lambda kan den ha ryki igjen og må kanskje byttes ut igjen, da burde du kjøpe en original Bosch.

750rpm er normal tomgang det.

Sjekk litt rundt på slanger i motorrommet ditt etter sprekker osv, kan være at du har falskluft et sted.

Skrevet

ja, kan være riktig at det var lamba'n... den jeg har er orginal værtfall.

sist gang det kjedde, så virka ikke bilen i det hele tatt. hosta, stoppa.. fikk starta den igjen, parkerte og fikk den ikke igang igjen.

men skal sjekke litt rundt i motorrommet på slanger og lignende. får håpe bilen bare holder seg til høsten da jeg faktisk kan kjøpe en bil som ikke er noe framtid på=(

takker for raskt svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...