Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er enkelt ja! Du skal fjerne plastikdekselet og lista som ligger over bakfangeren i fremkant (du må skru fjerne de to krokene i gulvet til "stropping" lengst bak), løsne de tre plastik-klipsa på hver innerskjerm bak, skli-plata på bakfanger, og der er det to bolter du bare løsner og drar helt opp. Så drar du fangeren rett bak og legger den på en madrass e.l, og løsner park-sensorene dine. Dermed skal den være fri. :)

Søk litt på "diy rear bumper removal bmw e39 touring" så kommer det opp noen tråder med bilder også.

Lykke til.

Skrevet
Det er enkelt ja! Du skal fjerne plastikdekselet og lista som ligger over bakfangeren i fremkant (du må skru fjerne de to krokene i gulvet til "stropping" lengst bak), løsne de tre plastik-klipsa på hver innerskjerm bak, skli-plata på bakfanger, og der er det to bolter du bare løsner og drar helt opp. Så drar du fangeren rett bak og legger den på en madrass e.l, og løsner park-sensorene dine. Dermed skal den være fri. :)

Søk litt på "diy rear bumper removal bmw e39 touring" så kommer det opp noen tråder med bilder også.

Lykke til.

Takk for svar. Da er det bare å prøve seg frem. :)

Skrevet

Bare send pm om du lurer på noe. Leita fært etter en diy med bra bilder før jeg fant det selv.

Men det var veldig enkelt, bare man fikk rota i hjerne-barken litt. :)

Skrevet
Bare send pm om du lurer på noe. Leita fært etter en diy med bra bilder før jeg fant det selv.

Men det var veldig enkelt, bare man fikk rota i hjerne-barken litt. :)

Sliter litt med å finne en bra DIY ja, du skulle ikke ha linken til den du fant vel??

Rune

Skrevet

hei.

holder på å demontere en m bakfanger på en e39.

lurer på hvordan jeg skal komme til de 2 boltene som holder fangeren på plass.

sitter disse under plastdekslet på fangeren,dvs den breie plastikk plata som ligger vannrett

ut fra luka og hvordan fjerner jeg denne.

Skrevet

Jepp, det er riktig.

1. Du åpner luka.

2. Du vipper opp de små lukene på hver side av låsen til bakluka i gulvet.

3. Du vipper opp surrekrokene ytterst på lista, fjerner det lille dekselet, og skruer bort de 4 torx-skruene. (2 på hver side"

4. Plukk av lista.

5. Dra av gummilista.

6. På innsiden av begge baklyktene sitter det en gummi-leppe. Denne sitter i to klips på plateskjøten av karross ved bakluka.

7. Nå har du fri adgang til å dytte bak plastdekselet på bakfangeren din. (du trenger ikke fjerne støtlistene på fangeren din)

8. Nå har du fri tilgang til begge boltene.

Om du har fjernet klipsene til lokariene i bakskjermene nå, er det bare dra den bak, og legg den på noe mykt, og deretter demonter pde-sensorene dine, om du er så heldig å ha.

Lykke til. :)

Skrevet

Det var en grei jobb når jeg skjønte hvordan jeg skulle ta av plastdeksel over

hovedboltene.Har nå demontert fanger og tatt ut def. pdc sensor.Er så heldig at 2 stk

har tatt kvelden og de koster ca 1000 pr stk hos gs så ingen billig fornøyelse men skitt au.

Skal også montere duplex rustfritt eksosanlegg og da kan det være greit å gjøre det når fanger er demontert,blir litt bedre plass til å montere eksosoppheng osv.

Takker for god hjelp :D

Skrevet

Det er jo så enkelt at man bare må skaffe seg plass til å dra bak det plastdekselet.

Når jeg tenker meg om er det en enkel sak å vri av listene på fangeren, dra av dekselet og løse boltene uten å åpne bakluka engang.. Da er det jo bare å røske av hele dritten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...