Gå til innhold

E30 ///M Supra 2011 Motor SOLGT, NY FILM s10


Anders_w
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takk:)

hehe ja yngve, det er lov å være negativ:)

den er jæævli uvann å kjøre nå så blir spennende å se om jeg klarer lære meg å ratte det greiene her..

men skal ikke se bort ifra at en b32 får ca like ''lav effekt som sugemotor når den også får 8,5 i komp:)

den drar godt føre trykket kommer så den er ikke helt vekk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk meg en skikkelig overaskelse når jeg så denne på E30 meet i helga! Hver gang jeg ser denne bilen, så sitter det en ny motor oppi der! Hehe. Veeldig bra! :applause:

Synd du ikke fikk kjørt mer på Våler bana, for jeg var klar for å høre en annen feit sekser lyd! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg vet. :^o

Får nesten ikke til å få under 500hk når man setter turbo på 32en serru.

Men smaken er som baken, men å svømme i opperbakke er også lov.

"dreibenk" "grisehjerte" "sugge motor" osv, tja gammel dritt har kjært navn. :wink:

Det er kanskje litt drøyt å kalle 2JZ for gammel dritt yngve ?

2JZ i sugeversjon har vel 225 hk, uten noe særlig ram tuning, dvs uten grenrør slik S50 har...

Ved å øke kompresjonen, kvassere kammer med mer løft og å montere grenrør + et bedre innsug ville nok også en 2JZ funka som NA.

Har selv en S38B38 topp (solgt nå) og 2JZ topp liggende, så jeg har sammenligna innsugsporter, ventilstørrelser og slikt... Hovedforskjellen er jo at portene på S38 stor nærmest optimalt vinklet mot ventilen, lufta må ikke gjennom en "radius"/vinkel, slik som på 2JZ... Dermed flower s38 mer... Og slik er jo s50 og s54 også...

Det er også knøttliten tennplugg på s38 for å få plass til større ventiler.

Men hva så?

Med turbo og overlading får man jo trøkka inn lufta uavhengig av utforming på portene...

At eksempelvis kvissel bremser 790 RWHP på E85 på 3,2 s54 har mer å gjøre med at han kjører med så høy grunnkompresjon og kammer med mye løft enn at det er så fantastiske porter på s54 og at det stør BMW M power på toppen...

Hva om noen kjører med økt grunnkomp, kammer med mere løft, og E85 på 2jz?

Er rimelig sikker på at den ikke vil ligge langt bak S motorer med samme slagvolum... S50b30 er mest rettferdig å sammenligne med.

Og hva er vitsen med å skryte av S50B32? Den har mer i slag enn i borring ??? Ingen gromme race motorer er underkvadratiske Yngve!!! S50 ser jeg IKKE sjarmen med ass, spesielt ikke 3,2 motoren!!

EDIT: personlig synes jeg S54 virker som en DRITT motor...

Rådene er knekt slik som på m60... Altså de har en simpel bruddflate...

Her sparer fabrikken mye penger på maskinering... En moderne og SIMPEL løsning...

Videre er det som å kikke ned i toppen på en M20 med to kammer når du skrur av toppdekselet... Kammene går mot "vippearmer" som igjen går mot ventilen. Antagelig laget sånn for å få optimal utforming av innsugsportene, uten å dele topplokket i to som på S38.

Simpelt og billig!! Sammenlign S54 deler mot S38, og du ser at det er halvparten av delene! Det er så forenkla og billig gjort! Genialt av fabrikken, de har såklart spart enormt mtp maskinarbeid og deler.

Så kommer vi til sylinderavstand. 4mm eller noe! Veldig minimalt og lite robust. Overborring kan man nesten glemme, det er det jo ikke plass til! Dvs BRUK OG KAST med engang man skjærer den...

Så fortell meg hvorfor 2JZ virkelig er SÅ ræva yngve?

(elsker diskusjoner som dette :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke fulgt med på akkurat det men den begynner å fløyte rett føre 3000 mener jeg..

det skal jeg følge med på neste gang:) har kun fulgt med på veien å tempmålern egentlig.. hehe:)

K29 bruker å funke fint på motorer med såpass mye volum, så det kommer til å funke som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldinger:)

Det "blinger" bra i motorrommet. Fint å ryddig. Men når du kaster ut en ekte M motor, for å montere inn en simpel prius/yaris motor, så MÅ du fjerne M merke på toppen!!! Jiisess

Litt respekt bør du ha... [-X

///M hybrid! hahahahahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...