Gå til innhold

E30 ///M Supra 2011 Motor SOLGT, NY FILM s10


Anders_w
 Share

Anbefalte innlegg

Grattis med en skikkelig grom motor :) 2jz er en bombesikker motor, som tåler mye juling selv om den er helt orginal. Det finnes en hel drøss av 2jz motorer med 700whp+ uten større mods enn bensinsystem, større turbo og eksos som blir brukt som daily drivers.. Hvor mange orginale s-motorer finner du som tåler denne effekten hver bidige dag uten større oppgraderinger? Jeg har ikke sett mange av disse ihvertfall. Og ladetrykk er da ikke noe å være redd for, jo mer jo bedre :D

Nettopp , og det er her 2JZ er så overlegen.

S50, S54 er OPTIMALISERTE SUGE motorer som ALDRI vil tåle såpass overlading som en 2JZ motor med orginale biter. E.O.D.

Med skikkelige stempler, råder og prepp er S54 verdens råeste serieproduserte rekkesekser til overlading.

Kvissel hadde forresten 793 bakhjulshk på 1,07 bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ta det som vennligsinnet mobbing da yngve. :P

det gøy å krangle med deg på bimmers.

(siden du bare kaller meg verdensviter eller en dust istedenfor å argumentere saklig :P )

Men i virkeligheten går det jo an å være venner for det. :)

Hadde aldri sagt nei til S54 jeg heller. Derfor jeg kalte det dritt også, for å sette det i perspektiv med at du kalte 2JZ dritt. Like saklig begge deler.

Enig med joacim M5. Løsningen med vippearmer sparer "uavfjæret" masse på ventilsystemet slik at man lettere kan kjøre høye turtall uten ventilflyt, eller uten bein stive ventilfjærer.

Jeg synes og S54 har en design som er mer effektiv enn s38, med langt færre bevegelige deler og dermed billigere å produsere. Det er jo nettopp det som er en ingeniørs oppgave, gjøre forenklinger uten å miste funksjonen. Fabrikken skal jo tjene penger.

Uansett, tror jeg 2jz med 500 gamp i e30 er sykt, jeg synes 300hk i en e30 er morro, så 500 er vel mer enn morro nok!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mener at 2JZ blokka er lik Yanmar båtmotor, så kult med snekke motor i bilen. :mrgreen:

På en skala fra 1 - 10 på misunnelse virker det som at du ligger å banker på 39... Makan til vas...

På en skala fra 1-10 på piss preik virker det som du ligger på 46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mener at 2JZ blokka er lik Yanmar båtmotor, så kult med snekke motor i bilen. :mrgreen:

På en skala fra 1 - 10 på misunnelse virker det som at du ligger å banker på 39... Makan til vas...

På en skala fra 1-10 på piss preik virker det som du ligger på 46

Kun slått av deg...

Når det er sagt har denne prosjekttråden virkelig nådd bunnen hva gjelder moral.

Når det er sagt så er alle negative kommentarer på prosjektet til Anders, merkesfanatisme, ergo ingenting å ta på alvor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert veldig kjekt å lage prosjekt tråd når man ikkje skal få fred fordi NOKKEN meiner att man har valgt feil motor!!

Eg har valgt m20 og det er 1000 stykk i Norge som vrir seg pga det men eg høyre ingenting, den er også mykje vanskligere og få ut skikkelege brukbare og holdbare hk.

La gutten få fred og la dei som vil kritisere komme med KONSTRUKTIV kritikk istedenfor å hetse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldinger:)
Det "blinger" bra i motorrommet. Fint å ryddig. Men når du kaster ut en ekte M motor, for å montere inn en simpel prius/yaris motor, så MÅ du fjerne M merke på toppen!!! Jiisess

Litt respekt bør du ha... [-X

///M hybrid! hahahahahaha

///M hybrid??? Hva er ///M på denne nå? M hybrid er X5M og X6M :lol:

Det er jo konstruktiv kritikk når en plukker ut en av de heftigste motorene til BMW og setter inn en snekkemotor. Og når en gjør det pga pris, da sier det meg at han egentlig ville hatt S50`n. Og det sjønner vel alle her... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...