winchester Skrevet Juni 20, 2011 Skrevet Juni 20, 2011 Er jo igrunn ikke så feil motor, Anders! Ser ryddigt ut!!
Anders_w Skrevet Juni 20, 2011 Forfatter Skrevet Juni 20, 2011 så bærer turen til PPF. dette var da 20 mai.! da hadde jeg faktisk med speilreflekskamera:) Effekten endte på 503whp på 1.6 bar å 603 wNM.. artan var ikke helt fornøyd da triggerføler ble dårligere å dårligere etter første pull på 1.6.. så effekten kunne blitt mer om vi fikk justert oss ferdig.. men måtte gi oss! symptomet ble tenningsfeil over 6000 å jo mer vi prøvde jo lavere begynte sviktet.. har byttet trigger i ettertid så nå funker den hele veien til 7000 uten feil:) Målet var 500whp så det gikk jo akkurat:) benkepapiret:
Anders_w Skrevet Juni 20, 2011 Forfatter Skrevet Juni 20, 2011 Ett par filmer fra benking:) bilen er mappet på 99 shell v power:) orker ikke e85 ennå da det kun er en stasjon i telemark som har det... ett pull og den siste filmen er siste finish på mappinga så der er det ikke no action.. bare rolig kjøring å litt god turbofløyting:)
M3 Yngve Skrevet Juni 20, 2011 Skrevet Juni 20, 2011 Der ser du, bare 500 hk på 1.6 bar, det får man jo i en Volvo B20. Hadde du satt turbo på B32, så hadde du hatt 500 hk på, tja max 1 kg. Skjønner bare ikke hvorfor dere går til noe gamlere, tyngere og at bilen får mindre verdi. Og M merke på en 2JZ da, makan.
MonsterM3 Skrevet Juni 20, 2011 Skrevet Juni 20, 2011 Hadde B32 rundet 500whp med samme turbo på bare 1bar med 99vpower Yngve ? Så mye mer effektiv er ikke bmw motoren iforhold. 2JZ er ikke nødvendigvis eldre enn B32 heller 2JZ er rått
Ullsokk Skrevet Juni 20, 2011 Skrevet Juni 20, 2011 Effekten endte på 503whp på 1.6 bar å 603 wNM.. artan var ikke helt fornøyd da triggerføler ble dårligere å dårligere etter første pull på 1.6.. så effekten kunne blitt mer om vi fikk justert oss ferdig.. men måtte gi oss! symptomet ble tenningsfeil over 6000 å jo mer vi prøvde jo lavere begynte sviktet..
Anders_w Skrevet Juni 20, 2011 Forfatter Skrevet Juni 20, 2011 Der ser du, bare 500 hk på 1.6 bar, det får man jo i en Volvo B20. Hadde du satt turbo på B32, så hadde du hatt 500 hk på, tja max 1 kg. Skjønner bare ikke hvorfor dere går til noe gamlere, tyngere og at bilen får mindre verdi. Og M merke på en 2JZ da, makan. du om det B32'n rettstilt med smidd innmat ++++++ alle andre turbokostnader hadde jo sprengt dagens budsjett x4 så det er jo uaktuelt:) jeg er bare mann i gata med normal jobb:) enig at 503 på 1,6 ikke er mest.. men artan sa vi hadde havnet på 560 ca på 1,6 om han hadde fått gjort seg ferdig uten tenningsfeil fra trigger.. så uansett er vel ca 570+ i motor bra det motor er god for mer enn det så dette er jo bare starten. ett sted må man begynne Verdien på bilen spiller ingen rolle, er bare jeg som skal eie den så hehe Elsker lyden av 2jz
M3 Yngve Skrevet Juni 20, 2011 Skrevet Juni 20, 2011 Tror ikke jeg vet. Får nesten ikke til å få under 500hk når man setter turbo på 32en serru. Men smaken er som baken, men å svømme i opperbakke er også lov. "dreibenk" "grisehjerte" "sugge motor" osv, tja gammel dritt har kjært navn.
Jørgen-A Skrevet Juni 20, 2011 Skrevet Juni 20, 2011 Hadde B32 rundet 500whp med samme turbo på bare 1bar med 99vpower Yngve ? Så mye mer effektiv er ikke bmw motoren iforhold.2JZ er ikke nødvendigvis eldre enn B32 heller 2JZ er rått jo det har den absolut.Men det har sikkert gått og fått mere effekt ut av denne og på 1,6. Så er dette med en gammel lastebilturbo og da. Syns motorrommet ble meget pent og ryddig. og e30 funker meget bra med 500whp
Maloi Skrevet Juni 20, 2011 Skrevet Juni 20, 2011 så bærer turen til PPF. Tok du med deg Vin Diesel på benkinga siden han styrte med en supra motor i FF1? Haha...
M3 Yngve Skrevet Juni 20, 2011 Skrevet Juni 20, 2011 Bilen er grise fin, derfor jeg er ekstra negativ. Men skal bli gøy å se du skal kjøre litt med den.
T. Thøgersen Skrevet Juni 20, 2011 Skrevet Juni 20, 2011 Hadde B32 rundet 500whp med samme turbo på bare 1bar med 99vpower Yngve ? Så mye mer effektiv er ikke bmw motoren iforhold.2JZ er ikke nødvendigvis eldre enn B32 heller 2JZ er rått Skal ikke utelukke at den faktisk hadde gjort det. B32 har nok en mye høyere grunneffekt som sugemotor, og en særdeles velpustende topp. Kjører du en 2JZ uten overlading har den betraktelig mindre effekt enn en B32 har. Og med litt pustehjelp da, så sier det seg selv. Men, 2JZ tåler jo endel juling originalt, så det nok ikke ett dumt valg. Artig å gjøre noe annet enn det Originalpolizei synes er bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå