Bmdobbeltv Skrevet Juni 22, 2011 Skrevet Juni 22, 2011 Heisann.. en kamerat som har en 520ia, Skal automaten gire tregt eller er det noe gærnt? Hvis han tar kickdown så girer den først et gir ned som er altfor dårlig, noen ganger girer den 2 gir ned, men ikke når han vil at dritten skal Når det regner som satan så legger den seg ut etter ca 5 sek med gassen i bånn i en rundkjøring, men ikke noe mer.. Den girer til 2. gir med en gang den begynner å spinne litt.. Eneste som hjelper med å sette den i sport er at den girer rett før sperra, men det er vel eneste forskjell mellom E og S? Er det noe å gjøre for å sperre den i 1. gir? Tragisk at det ikke går.. Hjalp litt når jeg fant ut at vaierne som går til spjeldet var litt slappe, så stramma de og da gikk spjeldet helt opp.. men det var mikroskopisk forskjell :S Hva kan jeg gjøre for å få den til å gire ned fortere og gå litt bedre? Hjelper dette med chip fra fekzen? kosta 1500kr med frakt Evt hvor mye hjelper grenrør fra koed eller partsandretards? Takk på forhånd
Arimanni Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Automatkasse girer generelt treigt. Mine to bmwer som har hatt automat har giret på samme måte. E er for økonomisk kjøring, mens s er for meir aktiv kjøring. Trenger heller ikkje kjøre den heilt ut på turtallet, berre sleppe gassen litt tilbake, så girer den. Det med nedgiring, den vil først hoppe ned eit gir, deretter til det neste. Vist du trykker hardt ned, vil den hoppe fort ned. Rekner med denne automatkassen har 2-3-4? Det er ein 520, ikkje all verdens kraft der. Kan prøve å låse den i andre gir, eller kjøpe manuel
Bmdobbeltv Skrevet August 30, 2011 Forfatter Skrevet August 30, 2011 Bytta automatolja igår, kjørte en tur på 1-2km å merka forskjell med en gang.. Den slura ikke like mye, dro mer over hele registeret.. Prøvde å stoppe å burne :L da gikk det faktisk på bløt asfalt, begynte å ryke litt. MEN da vi da kjørte et par mil til så bilen ble ordentlig varm, så orka den ikke å "burne" på grusen engang :S Hva kan det være? trodde det skulle hjelpe med olja at den ble slapp når motoren var varm..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå