E_johansen Skrevet Juni 23, 2011 Share Skrevet Juni 23, 2011 Hva er PNP datasprut? er det mange forskjellige typer av datasprut? Hva er biligest men fremdeles brukbart? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Juni 23, 2011 Share Skrevet Juni 23, 2011 Plug and play, altså ferdig kobla datasprut som du bare kobler rett i kontakten i det originale ledningsnettet. Fins mange mange forskjellige sprut ja, med veldig varierende prisklasse. Det inntrykket jeg har fått er at Megasquirt PNP stand alone datasprut er det beste og billigste alternativet. Man kan også få billigere piggy-back sprut, men disse kan til tider være noe herk å koble opp og få til å funke med org ECU. Noen er greie, andre ikke. Stort sett lønner det seg å gå for stand alone sprut, så unngår du konflikter og problemer med å kjøre sprut parallellt med original ECU. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwj Skrevet Juni 26, 2011 Share Skrevet Juni 26, 2011 Megasquirt krever vel litt data kunnskap? Eller er det feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Juni 27, 2011 Share Skrevet Juni 27, 2011 Det er alltid greit å ha litt datakunnskaper samt kunnskaper om motorstyring generelt når du holder på med datasprut. Det er jo dette hele opplegget med datasprut går ut på, altså å justere motor i sanntid med pc tilkoblet. At et sprut er PNP sier bare at det er tilpasset ledningsnettet og gjerne har et startmap på org motor. Skal du derimot hente ut ekstra hester, så må du inn å justere for at den skal gå riktig. Megasquirt kan du få andre til å bygge for deg, så disse kan du også få PNP til din motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3vanos Skrevet Juni 27, 2011 Share Skrevet Juni 27, 2011 gå fort et skikkelig sprut med en gang, anbefaler Vi-PEC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwj Skrevet Juni 27, 2011 Share Skrevet Juni 27, 2011 Hvordan er interface på disse programmene egentlig? Brukervennlige? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Juni 28, 2011 Share Skrevet Juni 28, 2011 gå fort et skikkelig sprut med en gang, anbefaler Vi-PEC Jo, selvfølgelig. Med et skikkelig datasprut blir det aller best, men det blir prisen også. Hvis man bygger et litt mindre omfattende turbooppsett, så ser jeg ikke vitsen med å bruke så voldsomt bare på motorstyringa. Greit, har man en ganske brukbar motor og skal hente ut litt så skal jeg være enig, men til litt mindre effektuttak vil en MS holde i lange baner. Er to helt forskjellige priser når det kommer til PNP MS vs Vi-pec. Hvordan er interface på disse programmene egentlig? Brukervennlige? Vi-pec har iallefall god software, det meste sier seg selv når du sitter å justerer. Ms software har jeg ikke vært så mye borti enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3vanos Skrevet Juni 28, 2011 Share Skrevet Juni 28, 2011 Jo, selvfølgelig. Med et skikkelig datasprut blir det aller best, men det blir prisen også. Hvis man bygger et litt mindre omfattende turbooppsett, så ser jeg ikke vitsen med å bruke så voldsomt bare på motorstyringa. Greit, har man en ganske brukbar motor og skal hente ut litt så skal jeg være enig, men til litt mindre effektuttak vil en MS holde i lange baner. Er to helt forskjellige priser når det kommer til PNP MS vs Vi-pec. jo fårsåvidt så trenger han jo ikke noe mer enn MS ved et enkelt og lite omfattende turbo oppsett, men et sprut kan man jo ta med seg videre om man velger å bygge mere seriøst senere, eller bygger ny eller større motor. da kan det være lik så greit å handle et bra sprut med en gang, om man ikke har et økonomibygg selvsagt har hatt både vipec 44 og 88 og er meget fornøyd med vipec sprutet, software'n er ganske brukervennlig og det er mye "tilleggsfunksjoner" som er lette og forstå seg på, og et stort pluss er at det er USB grensesnitt, noe som gjør at man kan bruke det med de aller nyeste bærbare pc'er som de fleste har, slipper å lete igjennom gamle skuffer og skap etter en med COM port, for og få brukt MS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå