thoffern Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 heihei, jeg har bytta topp på m50b20, så har jeg skrudd det fra verandre igjen å opp igjen...(registeret altså) for den starter fort, så smeller det litt i manifoilen og fusker så smeller det litt igjen å sånn fortsetter det til den dør... noen tips? å ja dette er en sånnen vanos drit:P
baremats91 Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 har du justert inn vanosen riktig? og er timinga på motoren helt riktig?
Aroid Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 m50b20 har ikke vanos. Har du montert treiger hjulet til kam sensoren etter flyttet over kammer?
baremats91 Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 m50b20 har ikke vanos.Har du montert treiger hjulet til kam sensoren etter flyttet over kammer? les innlegget til trådstarter, der sier han det er en vanos motor
hao Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 m50b20 har ikke vanos. BMW M50 (avsnitt M50B20) ble introdusert i 1992 med blant annet VANOS variable ventiltider . | + ... VANOS-oppdateringen ble lagt til sent i 1992 3 KB (445 ord) - 14. aug 2009 kl. 10:55 http://no.wikipedia.org/w/index.php?tit ... os&button=
Aroid Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 m50b20 har ikke vanos.Har du montert treiger hjulet til kam sensoren etter flyttet over kammer? les innlegget til trådstarter, der sier han det er en vanos motor Da må det var en m50TUb20 motor så lenge ikke det er en m52b20 Har du lest ut feilmelding?
Aroid Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 m50b20 har ikke vanos. BMW M50 (avsnitt M50B20) ble introdusert i 1992 med blant annet VANOS variable ventiltider . | + ... VANOS-oppdateringen ble lagt til sent i 1992 3 KB (445 ord) - 14. aug 2009 kl. 10:55 http://no.wikipedia.org/w/index.php?tit ... os&button= 1989-M50B20 non vanos 1992-M50TUB20 enkel vanos 1994-M52B20 enkel vanos 1997-1998-M52TUB20 Dobbel vanos Vist jeg husker rett
thoffern Skrevet Juni 24, 2011 Forfatter Skrevet Juni 24, 2011 da er det en m50tub20, nei har ikke fått tatt å skjekka feilmeldinger, da må jeg på et verksted:P å det er dyrt.. er vell ingen i østfold som kunne gitt meg litt hjelp? få den til å gå optimalt..?
Per-Arnee Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 smeller det om du prøver å gi litt gass? og den dør ut vec ca 3000 rpm?
thoffern Skrevet Juni 25, 2011 Forfatter Skrevet Juni 25, 2011 ja noe sånt jah! f.eks når den går litt over 3000, så smeller det litt til den dauer ned til under 2000, så går den opp igjen så dauer den.....
hao Skrevet Juni 25, 2011 Skrevet Juni 25, 2011 Få justert åpningstiden på ventilene dine så er nok problemet borte.
Per-Arnee Skrevet Juni 25, 2011 Skrevet Juni 25, 2011 ville også prøvd å kobla fra veivakselsensoren. den vil bli litt tungstarta, men kan hende problemet ditt blir borte.
bmw_roadkill Skrevet Juni 25, 2011 Skrevet Juni 25, 2011 høres ut som du ikke har fått camakslingen helt i possisjon. eller register kjedet har hoppet over et hakk.. da vil den fuske å smelle , er veldi viktig å få disse ordentlig i possisjon eller så kan ventilene dine treffe stempelet og du raser motorn.. hadde moptoren bare gått på 4 sylyndere så vil den også fuske som fan og vanskelig å få turtall, men da vil det vel ikke smelle.. så jeg holder en knapp på feil instilt kamakslinger.. kamakslingene vil vri seg smått når du skrur skålene som holder kammen på plass. hvis du ikke har en "camshaft alignment tool " som holder dem på plass fins en link på youtube som viser ossen du ska sette det sammen igjen.. har gjort sånt før ,men correkt me if im wrong
Per-Arnee Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 den ved triggerhjulet ja. prøv å bare koble ut den først:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå