Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
den ved triggerhjulet ja. prøv å bare koble ut den først:)

HEhe du får den ikke til å svive uten triggeren.

Høres ut som du har stilt registeret feil

Skrevet
Altså den sensoren som sitter på veivakselen. usikker på hva det hjulet heter jeg. men jeg kobla ut den, og det ordna seg for meg.

Trodde det var den som timet gnist og tenningstidspunkt jeg?

Skrevet

Når det smeller i innsug er det jo fordi innsugventil er åpen, det kan jo være flere muligheter til at ventil ikke er skikkelig lukket før tenning, men jeg vil tro at du ikke har timet motor skikkelig.

Skrevet

kobla ut sensoren å da fyra den ikke engang, hehe:P men toppen er overhalt av fagpersonelle folk så den er det garanti på og har trykk testa den alt ok... så jah, er registeret ja:P tror ikke jeg får til å fikse den vanos driten...... noen i østfold som klarer?:P

Skrevet

mener du må ha spesialverktøy for å klare å stille inn vanosen riktig, er jo den som justerer innsugskammen, så når vanosen er feil så vil innsugskammen stå litt åpen hele tiden

• 4 months later...
Skrevet

Tar opp igjen denne tråden hvis det er greit for trådstarter! jeg har noe av det samme problemet. når motoren er kald så smeller det ofte ut av den og det høres ut som motoren kveles... får den kanskje opp til 3000 så litt ned så opp igjen... pumper jeg litt på gassen så går det noen ganger å få den opp i turtall, ikke alltid. motoren smeller ikke og er grei når den er varm, mulig fordi kammene er stilt såvidt feil og metallet ekspanderer såpass når det blir litt varme? toppakning ble skiftet april 2011. så mulig kammene er stilt feil? andre forslag?

Skrevet

Feilstilte kammer og helt feil trigger gir smelling i innsug, også alt for lite bensin. Ta vekk triggeren dør motoren, da den gir tenning og bensin fra den. Kamsensor kan man koble fra.

Vil tro at registeret er feil, eller at en av kammene er feil i forhold til den andre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...