kenneth2861 Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 hei, noen her som har en god idee om hvordan jeg kan få festet exktra lykter på en bmw 318 stasjonsvogn 2000 mod.? tenkte og få festet di inne i grillen vist det er noen mulighet for og få det greit til der, har ikke så veldig lyst og ha di på utsiden. tenkte og kjøpe noen ovale ikke 2 store 1000 metere. noen som har noen gode forslag?? takk for svar:)
todleif Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 Ein muligheit er å montere xenon i dei originale fjernlysa for å få bedre lys. Det passer dessverre dårligt med synlige ekstralys på mange bmw`r. Men det kan jo hende at f.eks. Hella sine 100, 200 og 300ff passer bak grillen. (eg har ikkje anelse) Eg hadde ein e34 som eg monterte xenon i dei originale fjernlysa. Dette lyste kjempebra. Hadde 2 stk Hella Rallye 1000ff ifra forrige bil, men det blir ikkje akkurat fint med ekstralys på ein e34!
kenneth2861 Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Skrevet Juni 26, 2011 ok, men er ikke det veldig dyrt da? og mye jobb og vansklig for en som ikke har peiling på hvordan man kobler slikt? men trudde jeg måtte bytte hele lykta pga at det blir for varmt for reflektoren? ja, har egentlig finni noen som passer. men er litt usikker på hvordan jeg skal få festet di inne i grillen, for det er jo ikke så veldig mye og feste dem i der hehe, men om ikke det blir for dyrt og sette inn slike lys så hadde jo det vært det beste
todleif Skrevet Juni 27, 2011 Skrevet Juni 27, 2011 Xenonkit koster ifra eit par hundrelapper og oppover. 35w er normalt, men det kommer stadigt fleire kit med meir effekt. På fjernlys går det fint med litt meir effekt. Eg har brukt 50w i fjernlysa på 2 biler og det fungerer bra. Xenonkit lager mindre varme enn halogen, so i snøvær kan det hende lysa blir tildekket av snø som ikkje smelter. (antagligt ikkje på e36 pga felles plastikk utenpå lyktene) Er ikkje akkurat vanskeligt å montere xenonkit. Har du 0 peiling, kan du sikkert få hjelp fra andre
Bjørn 320 Skrevet Juni 27, 2011 Skrevet Juni 27, 2011 ok, men er ikke det veldig dyrt da? og mye jobb og vansklig for en som ikke har peiling på hvordan man kobler slikt?men trudde jeg måtte bytte hele lykta pga at det blir for varmt for reflektoren? Som allerede nevnt er det ikkje veldig mange hundrelappar. Xenon lagar normalt mindre varme enn halogen. Om du klarer å montere ekstralys, klarer du garantert å montere eit xenon-kit Her er eit greit utvalg i det meste du treng.
Eksos Skrevet Juni 27, 2011 Skrevet Juni 27, 2011 Annbefaler også Xenon på det varmeste! Har montert 55w xenon i langlysa på bilen min, lyser som en drøm Dybvik-trading sine sett er dyre, jeg og mange andre har bare positive erfaringer med http://www.vvme.com Montering gjør du enkelt selv. Du trenger en borr, og det er vell omtrent det eneste.. Jeg var ferdig på 30min, og er langtifra en kløpper på elektronikk.. Angående varme kan xenonkit sammenlignes med lysrør, de blir ikke særlig varme..
kenneth2861 Skrevet Juni 27, 2011 Forfatter Skrevet Juni 27, 2011 ok, takk for mange nyttige svar:-) ja dette høres ut som en grei løsning, var bare litt redd at reflektoren skulle smelte jeg. trur jeg kjøpte en orginal pære på biltema her om dagen for manglet et lys. og da kjøpte jeg 55w er ikke sikker på hvor sterke pærer jeg kan ha før det går utover reflektoren med vandlige halogen pærer? men skal skjekke dette litt ut ang xenon:) takk for svar:)
Eksos Skrevet Juni 27, 2011 Skrevet Juni 27, 2011 Over 55w vanlig halogen kan gå utover reflektoren, så ikke lurt å sette i 100w feks Vanlige biler blir levert med 35w xenon, monterer du 55w har du konge lys
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå