Johannes1993 Skrevet Juni 27, 2011 Skrevet Juni 27, 2011 Bilen lekker en del vann, vet ikke hvor det kan komme fra byttet pakninger ved termostathus og termostat, og termostathus. men det lekker fremdeles, klarer ikke helt se hvor det kommer fra heller. men det renner rett ned på reimene som går under, noen ide om hvor det kommer fra? :S Kan det være vannpumpa?
Johannes1993 Skrevet Juni 27, 2011 Forfatter Skrevet Juni 27, 2011 ser ut som at vannet kommer rundt hjulet vifta henger på, eller et sted derfra, det er der det renner ned vertfall
AlpinaV8 Skrevet Juni 27, 2011 Skrevet Juni 27, 2011 Hei Har opplevd at det lekker fra termostathus ved kald motor. Om en bytter pakninger/o-ring så hjelper dette lite. Om det er tilfelle ved kald motor vil jeg anbefale og skifte huset (ganske rimlig 210.-). Ved varm motor ekspanderer det meste og det er tett. Når motor er kald, etterfyll og sjekk om det er like mye vann neste dag. Sjekk også lufteskruen(e) på radiator/ekspansjonstank - de er svake og kan lekke etter noen år. Viskosekobling kan lekke, men ikke vann.
Johannes1993 Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Skrevet Juni 28, 2011 Ser ut som at vannet kommer der viften henger, er ikke det vannpumpa som er bak der?` Tviler på at det er termostathus iåmed at det er nytt for 1 uke siden, ser ikke ut som at det kommer noe der heller. lekker bare når motoren er varm.
bmwj Skrevet Juni 28, 2011 Skrevet Juni 28, 2011 Så du har pillet på termostathuset for en ukes tid siden? og det var ca da det begynte?? Høres ut som om det er noe som ikke er tett lenger når det utvider seg(varme) og det er mest sannsynlig der hvor du har vært å skrudd, kanskje? Edit: Hadde forøvrig lignende problemer med min E39, men da ble motor varm som fy når vannpumpen var gåen.. blir din det??
Johannes1993 Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Skrevet Juni 28, 2011 Bytter termostathuset for en ukes tid siden ja, men begynte nå nettopp på lørdag, ca 1 uke etter, byttet det sammen med min stefar som er bilmekaniker, så tror ikke noe skal være galt der, begge pakningene er byttet. Motoren blir veldig varm av og til, kjørte et stykke å da begyne plutselig tempen å stige som fy, så måtte stoppe å vente til den kjølte seg ned igjen så jeg kunne kjøre videre. har ikke kjørt så veldig langt med den at jeg er helt sikker på om det skjer hele tiden, men det har skjedd avogtil hele tiden tilogme før e byttet det at tempen plutselig har stege til nesten varm, så sunket ned igjen...
Johannes1993 Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Skrevet Juni 28, 2011 nå har jeg vert ute en tur med den, den går varm hele tiden, må stoppe og vente, viften går rundt. Lekker ikke så mye vann lengere da :/ virker som at det bare drypper litt, åsså kommer det Varm damp fra et sted. aner ikke hvor :S
Bimmerfører Skrevet Juni 29, 2011 Skrevet Juni 29, 2011 Hvis DU utelukker at det kan være termostathuset og er sikker på det, ville jeg ha sjekket slangeklemmene på begge radiatorslanger, og finner du fortsatt ikke noe feil, ville jeg ha sett på o-ringen som sitter på ekspansjonstanken der du presser den ned i radiatoren. Vet denne kan ryke/morkne og har også vært borti at denne tanken sprekker ved flere tilfeller, og da nederst og inn mot radiatoren, dette behøver du ikke å kunne se med det blotte øye før du tar av tanken. Del 3 på bildet, er oringen jeg mener og vannet som lekker fra her kan da bli blåst mot vifte og motor pga radiatorvifta
bmwj Skrevet Juni 30, 2011 Skrevet Juni 30, 2011 Du bør ikke kjøre bilen tom for kjølevann hvertfall, kommer det dråper ut eksosen, og/eller mye hvit "røyk"-damp.. så er toppakningen din også gått an.. Det skjedde på min, som følge av at vannpumpen hadde vært dårlig/røk.. Kan ikke din stefar ta en titt til ?
jolly Skrevet Juni 30, 2011 Skrevet Juni 30, 2011 Hel tank med o-ring koster under 300.- Siden du må ut med tanken likevel for å skifte o-ring er det like godt å skifte tanken og hele dritten...tar like lang tid , og du er sikker på at du blir kvitt både sprekker og "bulende" tank...
Johannes1993 Skrevet Juli 1, 2011 Forfatter Skrevet Juli 1, 2011 Jo men jeg har ikke bilen hos han, så må vente på at han kan se på den, vil finne ut av feilen å fikse den litt fort Tviler på at det er tanken, for vannet rant jo ned rett ved vannpumpen for bare noen dager siden frem til det sluttet.
Bimmerfører Skrevet Juli 2, 2011 Skrevet Juli 2, 2011 Forsvinner vannet, så må dt jo ut en plass og når du bastant hevder at det ikke er vannpumpehuset, og tviler på at det kan være tank og eller o-ring, uten å sjekke disse tingene 100%, så ville jeg levert fra meg bilen til noen kyndige folk for å finne feilen. I steden for å spørre om råd på forumet her og bastant og bestemt nekte på hva folk råder deg å sjekke, fordi du tviler på de tingene som blir nevnt uten å sjekke dem
Johannes1993 Skrevet Juli 2, 2011 Forfatter Skrevet Juli 2, 2011 har aldri sagt at e tvilte på at det var vannpumpen, men tvilte på at det var tanken for vannet kommer ikke derfra idehele tatt, det kan jeg se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå