kåre Ivar Skrevet Juni 28, 2011 Skrevet Juni 28, 2011 Noen som vet om/kan skaffe bakaksling til E61, 530DAT? Vurderer å få tak i en fra 535, ettersom bilen er chipet.. Kommer ann på om det er noe forskjell på utvekslingen? Håper på raskt svar!
Lamek Skrevet Juni 28, 2011 Skrevet Juni 28, 2011 Hehe.. regner med du har børna så den har låst seg? kjent sak på disse bilene:P
kåre Ivar Skrevet Juni 30, 2011 Forfatter Skrevet Juni 30, 2011 Jeg spant en piruett på våt asfalt, så låste diffen seg. Jeg søkte etter tips inne på sia her, å fikk ett tips om at hvis jeg rygga til en av sidene,så skulle je klare å bryte den løs. Det fikk jeg til,men etter tre dager med rolig kjøring, gikk diffen i stykker etter at jeg skulle kjøre ut i ei rundkjøring, å der smalt det og jeg hadde ingen frem drift lenger. Når jeg fikk bilen hjem, løftet jeg opp bilen og vred på bak hjulene, men der kjente jeg ikke noe galt. Når jeg vred på mellom akselen fant jeg fort ut hva som var årsaken. det er nok ratt pinjongen som har tatt kvelden( trur jeg da....) Nå er ny ( brukt ) bestillt fra Danmark.. Så da skal jeg bytte den neste onsdag når den kommer..... Hvertfall en ting som er sikkert.. IKKE BURN MED E60
RS-Heggem Skrevet Juni 30, 2011 Skrevet Juni 30, 2011 Hoho!! Gjorde det samme med en E39 jeg. Men jeg kjøpte ny hele innmaten fra BMW jeg da. ca 17000,- ferdig montert.
kåre Ivar Skrevet Juni 30, 2011 Forfatter Skrevet Juni 30, 2011 Er godt vi er flere da Jeg hørte med BMW på Gjøvik om de kunne overhale diffen min, men de sa ikke gjorde det. Eneste mulighet var å kjøpe ny/ brukt..
Lamek Skrevet Juli 1, 2011 Skrevet Juli 1, 2011 ahh.. var vel jeg som ga deg tipset på teknisk om at du skulle rygge den løs:-) er stortsett ingen differ uten sperre som liker piruetter... det går fint hvis du er sikker på at begge hjulene spinner, men kjenner man at driften går over på det ene hjulet må man stoppe... på vinterføre går det greit for da er ikke belastningen så stor...
kåre Ivar Skrevet Juli 2, 2011 Forfatter Skrevet Juli 2, 2011 Stemmer det lamek Jeg merka at den ikke likte det gitt Det med vinter føre var je sikker på at det tålte, men det er greit at dama mi også får høre det Får da kan jeg også ha det moro da også
kåre Ivar Skrevet Juli 6, 2011 Forfatter Skrevet Juli 6, 2011 Nå er diffen ute og ny skal inn i kveld så da håper vi det blir i orden til vi skal på ferie i sverige til uka
kåre Ivar Skrevet Juli 13, 2011 Forfatter Skrevet Juli 13, 2011 Da var diffen inne igjen Diffen ble ferdig montert 00.12 natt til lørdag. Etter mye testing i helga gikk turen ned til sverige, nå på mandag. Vikrer fortsatt uten problemer Var forresten "kronhjulene" som hadde løsnet på den gamle diffen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå