Gå til innhold

#232 Salih`s E30 S38 turbo prosjekt


Salih
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 238
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Lenge siden jeg har vært innom her gitt! Skjerpings fremover nå!! :)

Takk for det joachim, er egentlig første bilen jeg bygger :P Driver å tilpasser M3 breddere for tiden, og motoren er så og si satt sammen igjenn!

Montert radiator + vifter og vifte deksel fra transporter T5, den var en del større en den jeg hadde ifjor for å si det sån :P i tilleg til at jeg har en ekstra vifte på andre siden, håper dette løser litt av vanntemp problemet!

Monterte også cooperring pakning fra ppf når jeg satt sammen motoren igjenn! lurer litt på å bremse bilen med litt mere turbotrykk, bare for å se hva den er god for :) men er redd kassa kvelder ganske fort da.. skal ordne med bilde update iløpet av uka!

Stay Tuned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er gjort, holder på og bli gjort:

Fått på toppen igjenn, plana, par nye ventiler som ikke tetta helt, cooperring pakning.

Fått i radiator opplegget jeg snakka om lenger oppe på siden

Modda bærearmene litt for mere styrevinkel, bilder kommer når det er helt ferdig..

fått på bredderne også, de blir poppa fast, foran har jeg tilpassa og begynt å sparkle inn slik at det blir hele skjermer, men bak skal jeg ha det så det blir enkelt å ta av for å reparere eller bytte ut, dette med tanke på dekk som slintrer og eksploderer. Begynner å rette og pusse bilen i morgen slik at den blir klar for lakkering!

Får nye pakninger mellom innsuget/spjelda å toppen på mandag, så da blir det oppstart også! Nå går tia fort mot sommern!! :D

Pics

Motor så å si klar

2012-03-16_14-17-22_324.jpg

Blir litt breiere

2012-03-16_22-25-39_845.jpg

2012-03-17_21-15-05_226.jpg

Ser ut til at jeg har bestemt meg for farge og dekor også.. Fargen skal egentlig være hvit med perlemor effekt, ikke sån som på dette bildet her.

white4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

var på bremsing hos KRB idag! er noe rart med motorn, syl 3 henger ikke helt med, mulig noe lekk via ventilsetet eller lignende.. Motor er ute av bilen og vil bli demontert fort som f.. Må få tatt en test av ventiler etc!

Off, å jeg som tenkte jeg for en gang skyld var litt tidlig ute med å få bilen kjørbar....

Det positive er at det ser ut til at det blir en veldig fin effektkurve når alt er i boks! den produserte 513whp og 680wnm på 1 bar med en sylinder som ikke var helt med! eller ser det ut til at det blir en veldig bra effktkurve, hadde full pupp på 3500rpm, selv med en syk syl, å uten noen form for styring av wastegate, kun direkte slang fra turbo. Blir morro å se hva den gi på neste bremsing, når den forhåpentligvis er frisk!!

Transporter T5 kjølesystemet sammen med Supercool kjølevæska fungerte sykt bra!!

Bilder kommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjorde jeg ganske så fort kjexx ;)

Motor tatt ut og demontert, hadde en brent ventil, å flere andre som ikke tetta som dem skulle.

Dette endte i 12 nye eksosventiler i 1mm overdim fra supertch.

Topp levert til han som skal maskinere nye ventilseter å shimse ventiler, forventes tilbake på torsdag, dvs idag..

Deretter blir det montering, og en ny runde i benken hvor vi forhåpentligvis tømmer dyser eller turbo før vi gir oss!! :twisted:

Slenger med noen bilder, og et par dårlige filmer fra sist bremsing..

Sveisa ic rør

2012-03-25_13-38-43_858.jpg

2012-03-25_13-38-33_655.jpg

Lakkert innsuget svart matt

2012-03-25_14-16-44_492.jpg

Her låse han benken på et gitt turtall

th_2012-04-02_18-51-27_424.jpg

Effektmålings pull

th_2012-04-02_18-56-27_457.jpg

Flere bilder kommer av motormontering og ny film av ny bremsing!! Stay tuned :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...