Gå til innhold

#232 Salih`s E30 S38 turbo prosjekt


Salih
 Share

Anbefalte innlegg

Meiner eg traff deg rett over Gol no, eg kom nedover i en Mercedes med tom bil tralle :) er null kontroll so berre gje gass :)

Det stemmer nok det.. Han støtte på endel problemer før turen til Bergen og skrudde som en helt siste dagene.. Et par bøyde ventiler, knekt kam og litt sånt..;)

Så da har han kjørt i natt..

Regner med han trakk med HiAce'n? Da hjelper det ikke å gi full gass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 238
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stemmer det Jørgen :wink:

Litt av en helg det har vært, utrolig mye uflaks vi har vært igjennom, men alikevell så kom vi oss til bergen i tide og fullførte løpet, konstant nye ting som gikk galt i hele helga, men jeg har hvertfall fått lært mye, og kjenner bilen enda bedre teknisk nå!

Bare å starte med forbedringer fort som F :)

Det med luft i kjølesystemet er også fiksa (bytta til orginal topp pakning), turboen synger på sitt siste versj etter oljepumpe havari sist på gardermoen så den må også byttes.

skal gå over bilen senere idag, blir nok en uppdate etter det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, helt enig Jørgen! M3 bredderne venter egentlig bare på og bli henta :wink:

Yngve: Tannstang er fra E36, så har jeg dreid hylser mellom styreled og tannstang for mere vandring, og sveisa om spindlene slik at jeg har lik 0 i ackerman. da svinger det til det butter i rammevanger (med breie spacere), men nå driver jeg å bygger om noen gamle bærearmer jeg har liggende, hvis det funker som planlagt så blir det enda mere sving :D

Gravstein: På siste runden så røyk ene innfestninga til bære armen så bakhjulet svingte av seg selv, da ble det snurrings.. Før det så kokte supraen jeg kjørte mot, og før det igjenn så hoppa et vannrør av på bilen min hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok turen til skien idag for å kjøre litt på biltema drift weekend.. Etter 4 runder føste gangen jeg var utpå så sa det poff i motorn, tror topp pakninga røyk, kom MYE vann ut til turbon hvertfall og den gikk ikke på alle sylinderene, hørte at den ikke hadde komp i alle sylindrene når jeg dro den på startern.. drar bort på verkstedet å demonterer nå for å se hva som har skjedd.. Tror jeg må gå for sån cooppering pakning fra PPF.. Uppdate i kveld tenker jeg

Putta 4. gir på den lille banen da, tror det l greit med røyk hehe, bilen fungerer utrolig bra når den først funker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis bare topp pakninga som har ryki! legger ved bilder av den :)

Da har jeg jo flere valg når jeg skal montere dette sammen igjenn..:

1. Jeg kan kjøpe ny orginal pakning

2. jeg kan bruke den gamle mls pakninga som har sluppet over eksos til kjølevannet før (kan jeg bruke den om igjenn etter at den har hatt en sån lekasje??) sammen med spray lim for å klare å få den tett, og etter dra topp bolter etter en varmkjøring

3. som destroyy sier, kjøpe cooperring pakning fra ppf, men på webshopen dems står det at den til s38 motorn er til bor fra 94-95mm, jeg har org bor og det er jo 93,4 tror jeg.. sendte dem mail, får se hva dem svarer..

4. kjøpe utstyr til å o-ringe blokk og kjøre orginal pakning med pianotråd..

Er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre... Noen tips??

GOPR0019.jpg

GOPR0018.jpg

Fant 2 bilder som Jørn Pettersen hadde knipsa i skien, håper det går greit at jeg bruker dem her..

315705_10150337057611084_538076083_9895692_648201_n.jpg

298868_10150337057691084_538076083_9895694_4989204_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...