Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med en hvinelyd på høyre side fremme. Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor lyden kommer og går, og ikke er der konstant, og hvor den kommer fra?

Slik er stort sett situasjonen:

- Ved oppstart og kjøring i 10-15km er det ingen lyd, det er først etter dette at hvinelyden begynner å komme.

- Lyden blir forsterket i høyresvinger, litt svakere når jeg kjører rett frem, og forsvinner helt i venstresvinger.

- Lyden blir også sterkere når jeg bremser (har nylig byttet klosser og skiver fremme hos verksted, så regner med at disse skal være bra)

Noen som har en formening om hva som må byttes?

• 4 weeks later...
Skrevet

Liten oppdatering på denne;

Det har regnet mye i det siste og da har det ikke vært noen "hvinelyd", men i dag tittet plutselig solen frem... Etter en liten kjøretur merker jeg at det lukter svidd når jeg går utav bilen, og ser at det ryker litt og er glo varmt ved høyre fremhjul, i området rundt caliperen. Så da er mitt spørsmål igjen, noen som har en formening om hva som er feil, evt som må byttes?

Er det mulig at det er caliperen som har hengt seg opp? Mulig å smøre den?

Takker for all hjelp som måtte komme :)

Skrevet

Tenkte først hjullager, men det gjør ikke kalipteren varm..

Først, se om den "fjæra" over kalipteren forsatt er der.

Det kan være at kalipteren har hengt seg, isåfall vil den spise opp klossene meget fort.

Ta av kalipteren og se hvor mye som er igjen, hvis du er i tvil, ta av den andre siden også og sammenling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...