Gå til innhold

Lugging i høyresvinger, hva kan forrårsake det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Bilen min ligger veldig i høyresvinger, i venstresvinger er den helt fint.. Kan vell kanskje betegnes som hakking, kjennes veldig godt på både bilen og kroppen. Når den lugger kan det ofte slutte dersom jeg gir flat pedal..

Vil tro grunnen til dette ligger en plass utenom motoren? Hvilke frittstående komponent kan ha innvirkning av svinging?

Har sjekka der hjerna ligger, der er det tørt og fint. Har lagt litt tanker i at det kanskje kan være bensinpumpa som er dårlig, men skal ikke der vere skvulpe-riller i tanken som skal hindre slikt?

Bensinpumpa ligger på høyresiden av bilen, noe som forsåvidt kan stemme med at den lugger når jeg svinger mot høyre..

Problemet kan til tider også merkes i liten grad når jeg kjører rett fremover, og får gjerne ett lite napp idet jeg går på gassen...

Skrevet

Kan ikke ha full tank, lekker en plass.. =/ Men om jeg har 40 liter er det samme problemet, men syns kanskje problemet er mindre..

En sjelden gang iblant sliter bilen med tomgangen også, den dør omtrent ut, går under 500rpm..

Rart om det skal være dysene siden bilen er helt fin når jeg svinger til venstre? Har bare kjørt pittelitt idag, men var faktisk helt fin uansett hvor jeg vendte rattet mot..

Skrevet

Ved lugging i svingene mener du? at den ikke får turtallet opp? har lugging i svingene jeg også der det rister noe villt i demperen bak. Men i ditt tilfelle hørtes det nå ut som det var med den lekkasjen din?

Skrevet

Har sjekka innholdet i tanken, ser strøkent ut det, så tviler på at lekkasjen er grunnen.. Har heller ikke sett bensin på bakken noen gang, kun lukt som kommer ut virker det som ..

Motoren kutter vell egentlig helt virker det som, er ikke det at den bare fjusker litt.. Batteriet er skikkelig festa og polene er rene og pene :) Kan alltid sjekke over jordingspunkt ellers på bilen, men ser ikke helt sammenhengen mellom det og svinger..

Skrevet

Husker ikke noe om ca. når det var vell? Eller hvilken bil det var? Har leita igjennom alle sidene til slutten av Mai, lite der iallefall..

Skrevet

Hadde nesten samme problem, lugging ved svinging under gass. Type ut på veien fra innkjørsel.

Men det kom også ved gass rett frem..

Hvis jeg ga full gass når den lugget, gikk den i nødmodus...

Det var den ene coilen som var dårlig. Selv om jeg hadde fått skiftet alle 6 noen måneder før for samme problem.

Sikkert en dårlig batch eller noe.

Skrevet

Åja, jeg har bare en coil men.. Merker det uansett fart, skal ikke store svingen til om jeg ligger i 80 :P

Skrevet

Jeg hadde samme problem på en Passat en gang og det viste seg å være drivstoffpumpen... Når drivstoffet ble presset til ene siden av g-kreftene så klarte den ikke å gi nok trykk... Ikke godt å si, men et hint er det iallefall;)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...