Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en vibrasjon i motor/bil både når jeg står på tomgang, kjører, og ruser motoren stillestående. øker i takt med turtall. Men det jeg kom på, er at en skruv knakk når jeg skiftet klutsj og svinghjul nå sist, så har kun 7 og en halv skruv i svinghjulet av 8. Kan disse få grammene, som dette innebærer, utgjøre denne vibrasjonen? motorfester er nye. også giropphengsforingene, men disse er ikke originale for denne motoren.

Er også noen klakking/tikking fra motor som varierer litt. ikke klart å lokalisere denne skikkelig enda.

Andre forslag hva jeg kan sjekke?:)

Skrevet

Mener at den skruen som knakk vil kunne føre til ubalanse i svinghjulet. Ang. uoriginale motor- og giroppheng så vil jeg bare nevne at er opphengene stivere enn originale oppheng så vil det også kunne føre til noe extra vibrasjoner....

Skrevet

Jeg får vel bare heise opp bilen og ta ned girkasssen og skifte ut den skruven:) Smarte meg, klarte å glemme den helt, før jeg monterte girkassa:p Var foringer som jeg fikk tak i på biltema, så er nok ikke originale nei:) Må vel bare bestille meg de rette for dette:) Takker for tipset:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...