Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tikker litt når den er kald,så gir tikkinga seg mens jeg kjører den varm,men når jeg står på tomgang begynner den å tikke pent igjen ,så det blir bare værre og værer på tomgang,til jeg begynner å kjøre igjen, tar Ca 1 minutt før den gir seg. . har nå bytta ventilløftere, og sjekka olje trykket å det ligger på 1,8 Ca på tomgang og går hurtig opp til 4 v mer turtall,så den regner jeg som bra olje trykk.. kjører 10w60 casrtol egde hel synt .

noen som har no formening om hva jeg kan prøve..

Skrevet

Eg hadde samme problemet på min gamle M20 motor - ikkje samme motoren men kanskje dette hjelper for deg også. Eg byttet alt i toppen og justerte ventilene (godt utslitte), men den tikket fortsatt. Prøvde med biltema olje, og vips der var problemet løst.

Skrevet

. hehehe. syns det er litt synd å kaste bort edge olja til castrol.

funker kanskje å helle den tilbake hvis ikke biltema skulle funke..

menne noen som vet om det er no stor forkjell på del synt og hel synt olje.

tenker ikke på spesifikasjoner ,men om det utgjør no forskjell på en m50 motor..

Skrevet

har du bare prøvd med den olja? hva med og prøve Castrol sin mineral olje? 5w 40 som den heter, eller 0w30 helsynt? min m50b25 gikk finest på 5w40 når den var kald men når den ble varm gikk den finest på 0w30. bruker bare castrol olje på mine BMWer og ikke noe tull der:-)

Skrevet

før vetil løfter bytte tikka den ikke når den var kald men begynte tikke når den ble varm.. kjørte først 5-40 castrol helsynt,gikk opp til edge 10-60 tikka like mye , sjekka olje trykket det lå på 1,9 kg\cm2 ,gikk fort opp til 4 v 1,5k-2k rpm., bytta ventil løftere. nå tiker den når den er kald men slutter å tikke når den har blitt varm,men me engagn jeg stopper å lar bilen gå på tomgang,begynner den tikke som fan igjen (varm)..

er det noe jeg har oversett.. ska prøve biltema olje 10-40 DELSYNT bare for morro skyld..

hva me dyse tikking? vil dem utgjøre no forkjell med kald \varm motor? tomgang eller high REv?

Skrevet

hehehe hvis du leste hel inlegget så står det at jeg har sjekka oljetrykket

:D

det lå på ca 1,8+- og gikk fort påå til 4+ v 1500+ rpm (kg cm2)

regner det som et godt oljetrykk..

men trodde det var oljetrykket i førsten jeg å, da den begynner tikke når jeg lar den gå på tomgang (varm)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...