Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe en E39 530DAT.

Noen kjente feil med disse bilene? Hvordan er forbruket på disse?

Andre ting å tenke på rundt kjøp?

Skrevet

Hei

Ikke rakle lyder i motor(prøv flere blier slik at du har referanse)

Sett den i "D" hold brems inne med venstre fot gi noe turtall 1100 til 1200 skal ikke være ulyder, har du pansret oppe...kan du se om motor løfter seg på v.s., hvist så er motor fester/lager gåen. Er turbo byttet tyder dette på dårlig vedlikehold( veivhus filter skal byttes etter gitte intervall) Disse motorene er kvikke og har en meget god gassrespons, du kan ta løs i "D" (bilen tar løs i 2"D") for så å gi kikkdown ned til 1 gir opp til ca 30km/t .Vibrasjon fra bakasel (risting i hele bilen ved 80 til 100+ km/t) tyder på travesjforinger er moden for bytting.V.s sete har en tendens til å bli skjevt mot venstre. Sjekk grundig etter rust under dører/kanter, hvist bilen har åpenbart glass i bakluke sjekk rammen til denne. Sjekk at alt virker slik det skal. Har bilen xenon lys må dette være i vin-koden, ellers er det bare trøbbel med disse. Start bilen kald, still varmapperatet til 18C, hør at el vifta starter og ikke drasser mot noe plast( denne ser du forran radiator) Er det en Z/C dieselvarmer i bilen kan denne startes på tidsintervall (hvist dette er programert) prøv dette, disse brennerne bruker å ryke og koster en liten formue å bytte.

Dette er noe av det jeg kommer på i farta, håper dette var til hjelp

Ellers en super bil.

Forbruk : aktiv blandet kjøring 0,87

blandet kjøring 0,81

aktiv langkjøring 0,64

langkjøring 0,57

Mvh Torsa

Skrevet

Takk for supert svar!

Jeg har funnet en jeg er interessert i, 1998 modell, varebil ( men gratis omreg, til personbil), chiptrimmet. Den står til 85 000. Har ikke sett på bilen enda, så vett ikke km-stand, eller stand på bilen.

Hva er ok pris på disse?

Jeg har også fått et rammenr for å sjekke alt ekstrautstyr som følger med, hvor kan jeg sjekke dette? :)

Skrevet
Takk for supert svar!

Jeg har funnet en jeg er interessert i, 1998 modell, varebil ( men gratis omreg, til personbil), chiptrimmet. Den står til 85 000. Har ikke sett på bilen enda, så vett ikke km-stand, eller stand på bilen.

Hva er ok pris på disse?

Jeg har også fått et rammenr for å sjekke alt ekstrautstyr som følger med, hvor kan jeg sjekke dette? :)

Sjekk denne http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

Eller søk på BMW vin decoder

Ang km stand er vel ganske vanlig med 20 til 30000 km pr år på disse diesel bilene.

Så 280000km+ vil være vanlig på den du skal se på.

Ang pris vet jeg lite om, men et pent ex av 2000/2001 snakker vi om 150.000 med rett utstyr og ok km stand. 85000 høres vel ut som ok pris. By 50000 å se hva som skjer:-)

da får du en pekepinne på om det er mulig å prute....

Mvh Torsa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...