Gå til innhold

Moe's M102B32 Turbo, 745i - Rustsveising s.46


///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Oljepumpen og det har ikke kommet enda, men det kom noe annet spennende i går.. :)

Nye, flowmatchede 750cc dyser:

CIMG2989.jpg

Så har jeg rengjort slavesylinder innvendig + den kjølevannsgreia til toppen:

CIMG2981.jpg

Rengjort oljefilterhuset (dette har uttak for olje til turbo, samt oljekjøler originalt):

CIMG2982.jpg

CIMG2984.jpg

Nytt oljefilter, osv:

CIMG2985.jpg

Jeg har ikke rukket å gjøre så mye mer, men holder fort og gæli på med å ta litt rust i motorrommet.

Det blir ikke pent, men det holder bilen sammen og det er vel i hovedsak det som er det viktigste.

Skal jeg restaurere selve karosseriet også, så må/bør jeg bytte innerskjermer og torpedovegg komplett.

De har vært lappet og sveiset på før, og er såpass stygge at det er ikke noe å lappe videre på..

Mistenker at det blir karosseribytte/ny bil på meg etterhvert ja.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå virkelig E85 bedre mtp holdbarhet? Den har vel mye mindre smøring enn bensin igjen, stemmer ikke det da?

Jobbet med en svenske tidligere som driver på rimelig høyt nivå med turbotrimming, og han var gått helt bort fra E85. Dette fordi "det ødela motorene mine", sa han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke E85 nei.. :)

Jeg har tenkt å bruke bilen til en del lengre turer og da er 98oktan et bedre valg med tanke på den dårlige tilgangen vi har til E85 rundt om i landet/verden. Skal som sagt ikke ha noen verstingmotor, så da holder det i lange baner med 98oktan og disse dysene. Som pedi sier er ikke E85 bedre for holdbarheten, da den smører dårligere og er hardere mot bensinsystemet enn bensin. Fordelene den gir er kaldere forbrenningstemperatur og høyere bankefasthet, noe som bidrar til at man kan kjøre med høyere ladetrykk. Det blir ikke nødvendigvis mer effekt uten at man høyner ladetrykket. Turboen jeg har holder ikke til mer hk enn disse dysene og 98oktan gjør uansett, og jeg syns det er bedre med tidlig spool og et bredt register enn mest mulig hk. Nå gjenstår det bare å se om turboen jeg har valgt lever opp til dette.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e85 gjør att du kan få endel mer effekt på samme ladetrykk jo. ;) men er enig med att 98 er mer holbart og bilen liker det bedre :P tank armaturet i min e28 blei helt mongo når jeg hadde hatt e85 i ett par uker.. men når jeg fylte 98 igjen så blei den bedre med engang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte denne bilen/motoren på en blanding av 98 og E85 sist den var i bruk og det tok knekken på helt nye bensinslanger etter et halvt års tid.. De morknet og begynte å sprekke, tilslutt ble det lekkasje på dem. Finnes bensinslanger som tåler E85 bedre selvsagt, men personlig har jeg ikke behov for noe annet enn 98. :)

Eksperimenterte litt med E85 på lettmotorsykkelen jeg hadde også, men den ble så tungstartet når den var kald at jeg gikk tilbake til vanlig bensin.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e85 gjør att du kan få endel mer effekt på samme ladetrykk jo. ;) men er enig med att 98 er mer holbart og bilen liker det bedre :P tank armaturet i min e28 blei helt mongo når jeg hadde hatt e85 i ett par uker.. men når jeg fylte 98 igjen så blei den bedre med engang :P

På en kompis sin MB har vi fått motsatt resultat. På e86 klarte den 776rwhp på original innmat, det var helt latterlig mye mer holdbart enn på pumpebensin, men dette veit dere sikkert mye bedre enn meg..men vi har sett motsatt resultat.

Uansett, dette blir veldig bra Marius, bøyer meg i støvet for hvor gjennomført du gjør dette. Bensin er også mye mer riktig i den bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e85 gjør att du kan få endel mer effekt på samme ladetrykk jo. ;) men er enig med att 98 er mer holbart og bilen liker det bedre :P tank armaturet i min e28 blei helt mongo når jeg hadde hatt e85 i ett par uker.. men når jeg fylte 98 igjen så blei den bedre med engang :P

På en kompis sin MB har vi fått motsatt resultat. På e86 klarte den 776rwhp på original innmat, det var helt latterlig mye mer holdbart enn på pumpebensin, men dette veit dere sikkert mye bedre enn meg..men vi har sett motsatt resultat.

Uansett, dette blir veldig bra Marius, bøyer meg i støvet for hvor gjennomført du gjør dette. Bensin er også mye mer riktig i den bilen :)

Sorry OT, men hvilken motor var det? 104?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...