magnusr91 Skrevet Juli 3, 2011 Share Skrevet Juli 3, 2011 Har hatt problemer med gult olje lampelys i vel 6 måneder, men har ikke giddet å bry meg om siden det kommer sånn av og til, men i natt da jeg fikk besøk av denne lyden: Har hørt at det gule olje lampelyset kan komme av at olje nivå sensoren er dårlig, som han forklarer i videon. Så jeg går utifra at motoren har lavt olje nivå og at sensoren er kaputt. Så noen som har en DIY til hvordan man skifter denne? eller er det så mye bal at det er like greit å hive den på verksted? antar jeg bør gå over tennpluggene og? Og hvilken olje anbefaler folket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Juli 3, 2011 Share Skrevet Juli 3, 2011 Oljenivåsensoren skal ligge på undersiden av bunnpannen, festet med 1 stk. M6 mutter. Jekk opp bilen, så får du den lett ut. Castrol 5w40 skal være en fin olje til motoren din. Skader aldri å sjekke tennpluggene heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå