Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke 525tds-motorene bygd på M50 da (og 524td-motorene på M20)? Mener å huske at det er noe forskjell på M50 og M20 med tanke på grader "helling" av blokka mot venstre eller høyre, uten at jeg skal si noe for sikkert. Mulig du allerede har tenkt på det :)

Mvh Robert

Skrevet

525tds kassa passer strøkent til M20 vinkling, denne er lik.

Svinghjul og clutch passer fra M20, men pilotlageret i veiva må byttes. Til 15mm, hvis jeg ikke husker helt feil.

Noen har måttet forlenge pinnen på clutchpumpa og / eller gaffelen inne i huset, men noen har også ikke gjort noe med det, og det har funket for dem.

Så akkurat det er litt så som så, funker for noen og ikke for andre.

Skrevet
525tds kassa passer strøkent til M20 vinkling, denne er lik.

Svinghjul og clutch passer fra M20, men pilotlageret i veiva må byttes. Til 15mm, hvis jeg ikke husker helt feil.

Noen har måttet forlenge pinnen på clutchpumpa og / eller gaffelen inne i huset, men noen har også ikke gjort noe med det, og det har funket for dem.

Så akkurat det er litt så som så, funker for noen og ikke for andre.

Da veit jeg det og ;)

Skrevet

Kjørte med slik kasse på min m20 turbo. Kassa passer rett på og har rett vinkel, men du må som sagt bytte lageret.

Kjørte med 618 trykkplate og 4 puck sinter på min. Da brukte jeg orginal slavesylinder til 525tds og det var ikke noe tull med den. Trengte ikke og forlenge pinnen eller noe.

Bare husk på at utvekslinga blir helt ubrukelig til vanlig kjøring nå. Hadde 3,46 diffen til og begynne med, og da var 1. giret helt ubrukelig (kunne like gjerne started i 2.). Satte senere på en m535 diff med 3,07 og da ble det ganske bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...