NPS Skrevet Juli 3, 2011 Share Skrevet Juli 3, 2011 Hoy, blei stoppa i natt, og da vill våre venner med den lange armen se litt på bilen da, og det han kom frem til er at jeg hadde for store dekk og felger da, så jeg må møte på bt for visning av dette, bilen er en e46 320 som det nå står 265/30/19 på bak, og 235/35/19 forran, men er det ikke no regne stykke på hvor mye som er lov og ha? Takk for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet Juli 3, 2011 Share Skrevet Juli 3, 2011 Kjipt det der.. Så vidt jeg vet så er det vel hjulbuen som er grensa på bredde også må du regne rulleomkrets i forhold til orginalt. Det skal ikke avvike med mer enn +- 5%. http://dekkalkulator.com/ Noen får rette meg hvis jeg tar feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NPS Skrevet Juli 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2011 Kjipt det der.. Så vidt jeg vet så er det vel hjulbuen som er grensa på bredde også må du regne rulleomkrets i forhold til orginalt. Det skal ikke avvike med mer enn +- 5%. http://dekkalkulator.com/ Noen får rette meg hvis jeg tar feil Takker for svaret! ser ut som at prosenten skal være rett innenfor da! ja felgen skal være innen for så vidt det er! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
treige Skrevet Juli 3, 2011 Share Skrevet Juli 3, 2011 tror det er noe med at du må få det godkjent hvis du skal ha forskjellig bredde forran og bak?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet Juli 3, 2011 Share Skrevet Juli 3, 2011 Jeg tror det skal gå bra hvis man har papirer på at BMW kom med det orginalt. men vet ikke åssen det er hvis man ikke har de papirene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NPS Skrevet Juli 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2011 tror det er noe med at du må få det godkjent hvis du skal ha forskjellig bredde forran og bak?.. ja eller han var jo relativt uviten han her da, det første han sa var oi denna så sprek ut. men det enneste han ville var at jeg skulle vise den og få det godkjent, han syntest det var veldig farlig og kjøre med kom han frem til etter mye ehhm umh. han nevnte ikke noe om forskellen forran bak, men det kan jo ha noe med det du sier og?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NPS Skrevet Juli 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2011 eller vil det holde med tuv pappirer på felgene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet Juli 3, 2011 Share Skrevet Juli 3, 2011 Har du Tüv på dem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet Juli 3, 2011 Share Skrevet Juli 3, 2011 sett på vanlige felger, vis bilen, sett på gromfelger igjen! BT er noen uvitende idioter som prøver å finne på hva som helst sånn de kan ødelegge for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
treige Skrevet Juli 3, 2011 Share Skrevet Juli 3, 2011 Finnes det papirer å få på felg-kombinasjonen er jo det det beste da, for da er det ikke noe å styre med senere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NPS Skrevet Juli 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2011 sett på vanlige felger, vis bilen, sett på gromfelger igjen! BT er noen uvitende idioter som prøver å finne på hva som helst sånn de kan ødelegge for deg. ja kan jo gjøre det, men vil helst ha det godkjent med de som er på nå så det slipper og bli noe tull! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan S Skrevet Juli 5, 2011 Share Skrevet Juli 5, 2011 Så vidt meg bekjent ble E46 levert med 225 og 255. Dette står kanskje i dekktrykktabellen i instruksjonsboka. Jeg ville i tillegg ha hørt med BMW Norge (67 81 85 00, muligens Per Kaare Halvorsen) om de kunne gi deg dokumentasjon på dette. Med utgangspunkt i dette ville jeg argumentert for at det er tillatt å endre sporvidden med totalt 15mm, dvs. 7,5 mm pr. side. Hvis hjulene bygger omtrent like mye til hver side er du innenfor grensen. Jeg ville dessuten satt opp regnestykket for rulleomkrets/diameter for orginaldim og det du har nå. Dokumentasjon fra et BMW-merkeverksted om at hjulene ikke tar i innerskjermer, hjulbuer og andre detaljer ved full fjæringsvei og rattutslag er heller ikke dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NPS Skrevet Juli 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2011 Så vidt meg bekjent ble E46 levert med 225 og 255. Dette står kanskje i dekktrykktabellen i instruksjonsboka. Jeg ville i tillegg ha hørt med BMW Norge (67 81 85 00, muligens Per Kaare Halvorsen) om de kunne gi deg dokumentasjon på dette. Med utgangspunkt i dette ville jeg argumentert for at det er tillatt å endre sporvidden med totalt 15mm, dvs. 7,5 mm pr. side. Hvis hjulene bygger omtrent like mye til hver side er du innenfor grensen. Jeg ville dessuten satt opp regnestykket for rulleomkrets/diameter for orginaldim og det du har nå. Dokumentasjon fra et BMW-merkeverksted om at hjulene ikke tar i innerskjermer, hjulbuer og andre detaljer ved full fjæringsvei og rattutslag er heller ikke dumt. takk for svar. ja det hadde ikke vert dumt å ringe han i morgen før jeg drar ut dit, rulleomkrettsen fra 195/65/15 til 265/30/19 ble differangsen på 1,12 %, det er alerede godkjent coiovers på bilen, håper det er godt nok for de men er en god ide og ha godkjenning fra bmw verksted på at bilen ikke subber, noe den kan gjøre i blandt ved har kjøring! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå