Salih Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Haallo, noen som vet hvor mye fortenning det er orginalt på en s38b36 (e34m5) motor?? trenger det da jeg ikke vet hvor mye fortenning vi kjører når det skal "grunnjusteres" eller ha det som et utgangspunkt på autronicen.. Takk på forhond!!
Salih Skrevet Juli 4, 2011 Forfatter Skrevet Juli 4, 2011 med andre ord så lurer jeg på hvor mye Cylinder I/P Lead skal settes til på autronicen.. Akkurat nå står den på 45garder, da får jeg best "respons" i fri og den går renest der.. men jeg vet jo ikke om det er riktig tenning. prøvde med en tenningslampe, den blinker idet On Topp merket på triggerhjulet passerer merket sitt på register dekselet. vil de si det er riktig tenning da? hvertfall sån nogenlunde? Han som skal mappe bilen vil ikke begynne mapping før jeg fnner ut av hvor mange grader tenninga skal være orginalt, sån at han ser hvor mye fortenning vi kjører under mapping
T. Thøgersen Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Er det SM4 du bruker? Da kan du gjøre følgende, tror det er annerledes på SMC og / eller SM2, da de vil ha Cyl I/P lead på 60grader, hvis jeg ikke husker helt feil. Jeg gjorde følgende for å nulle tenninga på min: (M20, men prosedyren er den samme.) -Lokaliser merkene på veiva/triggerhjul -Frem med tenningslampa, sett ledningen på pluggledning 1 -Start motoren, åpne Autronicprogrammet -Kopier den .cal-filen du bruker i sprutet til en ny fil (for ikke å kødde det til for mye med den fila du bruker) -Sett alle verdien i Main Ign. Timing tabellen til 0 over ca 2000 rpm (sjekk at den ikke går på tomgangstenning eller andre "tennings-forstyrrelser") -"rus" motoren til 2000rpm eller mer (så den treffer 0 grader i tabellen, sjekk at Ing Mean Angle også viser 0 i monitoren) -Sjekk med tenningslampa hvor merkene treffer, og juster med Cyl I/P lead opp eller ned til merkene stemmer overens = de skal stå helt likt -Noter den verdien du får der -Åpne den .cal filen du skal bruker, og sett inn den verdien du fant på Cyl I/P lead som forklart over her, lagre filen, og da skal du være i mål. Da skal tenninga være "nullstilt". Det kan være en fordel å være to stykk når du skal gjøre dette, blir mye for en enkelt person å holde styr på. Håper det kan være til hjelp.
Salih Skrevet Juli 5, 2011 Forfatter Skrevet Juli 5, 2011 da var det sån som jeg så det for meg! Bruker sm3, ganske likt som sm4. Men det ordner seg uansett, fikk time i benken til KRB på torsdag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå